صنایع باید به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه برق گام بردارند

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۳:۳۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۴۷۰۶
صنایع باید به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه برق گام بردارند
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران نیروگاه بندرعباس، با حضور در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبادی زاده با وی دیدار کردند.

به گزارش  خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: نیروهای داخل استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد امور محسوب می‌شوند و اقدامات بسیار بزرگی را رقم می‌زنند که مثال آن نیز صنعت برق استان است.

در ابتدای این دیدار داریوش محمودی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، گزارشی از روند تولید واحدهای نیروگاه در تابستان سال جاری ارائه داد و اضافه کرد که هم اکنون تمامی واحدها در مدار تولید قرار دارند و این مهم با تلاش جهادی و خستگی ناپذیر نیروهای زحمتکش نیروگاه حاصل شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تأمین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تأمین قطعات، جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی شده که این نیروگاه   با اتکا به توان داخلی توانسته به خودکفایی ۸۰ درصدی در این زمینه دست یافته و در ادامه روند رو به رشد خود، نیاز به حمایت تمامی مسئولین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با ذکر این‌نکته که ایران توانایی صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد، عنوان کرد: صادرات برق به کشورهایی صادرات محصولات استراتژیک دارند امری بسیار مهم محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: اگر ایران بتواند نقش فعال خود در صنعت برق را حفظ کند اتفاقات بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق گفت: برای مدیریت صحیح مصرف نیازمند قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری هستیم؛ چراکه تنها با پند و موعظه نمی‌توان این مهم را محقق کرد.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش صنایع استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان هرمزگان به تنهایی نزدیک به مصرف کلان‌شهر بندرعباس برق مصرف می‌کنند به همین جهت صنایع باید به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه برق گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تشریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت خوبی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ادامه داد: می‌توان اقتصاد برخی از خانوارها را به تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کرد.

وی، ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت‌ و توان تولید برق استان هرمزگان، عنوان کرد: مطالعات و برنامه‌ریزی لازم برای افزایش توان تولید برق به خصوص در شرق استان هرمزگان و سواحل مکران در دستور کار قرار گیرد تا پاسخگوی توسعه در نظر گرفته شده در آینده باشد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز