۳ طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان بهره‌برداری ‌شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - ۰۷:۵۹:۲۲
کد خبر: ۱۳۶۹۵۱۳
۳ طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان بهره‌برداری ‌شد
در چهارمین روز از هفته دولت سه طرح دریایی و بندری در بنادر غرب هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولان محلی شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در شهرستان بندرلنگه پروژه‌های حوزه‌ دریایی و بندری این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

تعمیرات اساسی اسکله (پست 2) - آسفالت و روشنایی موج‌شکن شرقی، تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب و احداث باشگاه فرهنگی - ورزشی بنادر غرب هرمزگان، سه طرح دریایی و بندری است که امروز به بهره برداری رسیدند.

پروژه تعمیرات اساسی اسکله (پست 2)  شامل آسفالت و روشنایی موج‌شکن شرقی به منظور حفظ و نگه‌داری از سازه‌ها و تاسیسات بندر همچنین افزایش توان عملیاتی، ایمنی تخلیه و بارگیری کالا با 40 میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.

پروژه احداث شبکه هدایت سیلاب با 16/5 میلیارد تومان اعتبار در ۲ فاز تعریف و برنامه‌ریزی شده که مرحله نخست آن با هدف افزایش توان تخلیه کانال های هدایت سیلاب بندر و جلوگیری از ایجاد آبگرفتگی در محله‌ها و خیابان های بالادست مجتمع بندری لنگه به هنگام بارندگی‌های فصلی آماده شد.

 باشگاه فرهنگی ورزشی با مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار با هدف ارائه خدمات مطلوب به جوانان، ساحل نشینان و دریانوردان این شهرستان احداث شده است.

 

با بهره برداری از این سه پروژه دریایی و بندری، به طور مستقیم زمینه حضور 90 نفر ازجوانان جویای کار منطقه نیز فراهم شده است.

مهندس دوستی استاندار هرمزگان بعد از ظهر امروز در حاشیه این مراسم با تاکید بر افزایش میزان ترانزیت کالا، صادرات و واردات در بندرلنگه اظهار داشت: میزان صادرات در 5ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 470 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی به محدودیت‌های پسکرانه‌ای بندر فعلی اشاره کرد و افزود‌: متقاضی بین المللی و ترانزیت در حجم انبوه برای این بندر وجود دارد اما خود بندر فعلی این پتانسیل را ندارد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه این بندر محدود شده و  ساخت بندر جدید نیاز منطقه است، گفت‌: رشد 470 درصدی صادرات در بخش کانتینرهای یخچالی و ترانزیت 125 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته  همچنین مسیر جدیدی که برای کشورهای شمال و جنوب شکل گرفته نیاز به احداث بندر جدید را افزایش می دهد.

دوستی با اشاره به جانمایی بندر جدید در منتهی إلیه غربی بندر توسط سازمان بنادر افزود: طراحی و مطالعات در حال انجام هست چون محل جدید با توجه به آبخور بسیار، امکان تردد و پهلوگیری شناورهای بزرگ را تسهیل می کند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه تردد شناورهای بزرگتر باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و سرشکن شدن تناژ به شناور می شود لذا قطعا منفعت اقتصادی زیادی  برای مردم دارد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: هم سازمان بنادر  هم ما به شدت پیگیر هستیم که در عرض کمتر از یک سال آینده تغییرات جدی در ساخت و ساز این بندر را ببینیم.

دوستی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه بندرلنگه اظهار داشت: تغییرات اتفاق افتاده به نفع بندرلنگه پیش می رود و دولت هم پشت کار هست چون با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور در زمان خیلی نزدیک کار مطالعاتی تمام خواهد شد و عملیات اجرایی را به فوریت شروع می کنیم.

وی با اشاره به تاثیرات بهره برداری از بندر جدید در معیشت مردم و ارائه بهتر خدمات شهری تصریح کرد: قطعا احداث بندر سبب آبادانی منطقه و اشتغالزایی می شود ولی لازمه آن این است که امکان توسعه داشته باشد در حالی که بندر فعلی در این فضا محبوس شده است.

وی با تاکید بر اینکه بندر جدید سبب تحول خواهد شد، خاطرنشان کرد: افزایش ترددها و توسعه چرخه ورود و خروج سبب بهره مندی بیشتر از منابع این بندر می شوند چون بخشی از منافع حاصل از عوارض بندری و افزایش حجم صادرات قطعا در اختیار شهرداری قرار می گیرد و کیفیت خدمات شهری نیز به تبع آن افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز