پهلودهی ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۱۲:۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۷۹۰۱۹
پهلودهی ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد کشتی‌های پهلو گرفته در اسکله‌های بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا کنون را 34 فروند اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون 34 فروند کشتی به مجموع تناژ یک میلیون و 786 هزار و 880 تن در اسکله‌های کالای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی شده‌اند.

وی ادامه داد : در این بازه زمانی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت : در حال حاضر نیز سه کشتی کالای اساسی شامل دو فروند کشتی ذرت و یک فروند کشتی جو به مجموع تناژ 188 هزار و 275 تن در لنگرگاه بندرعباس در حال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند.

به گفته عباس‌نژاد ؛ سه کشتی دیگر حامل روغن، گندم و ذرت نیز به مجموع تناژ 167 هزار تن در مسیر لنگرگاه بندرعباس در حرکت هستند.

وی افزود : در بین کالاهای وارداتی، گندم به عنوان یک کالای استراتژیک با 183 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش‌ترین محصولی بوده که در بندر شهید رجایی تخلیه و به مقصد استان‌های هدف بارگیری شده است.

گفتنی است ؛ بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد ۳ پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن می‌باشد.

انتهای پیام

نظر شما