جراح قلب اطفال در هرمزگان نداریم

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۲:۴۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۱۶۰۷
جراح قلب اطفال در هرمزگان نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی قلب در جمع خبرنگاران گفت : به دلیل مراجعه کم جراح قلب اطفال در هرمزگان نداریم .

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، دکتر حسین فرشیدی ، با بیان اینکه بمناسبت 29 سپتامبر ( پنج شنبه 7 مهر ) مراسمی در هرمزگان برگزار می شود ، افزود : بیشترین آمار مرگ و میر در دنیا مربوط به بیماری های قلب و عروق است .

فرشیدی ، با بیان اینکه بالای 40 درصد موارد مرگ از بیماری قلب و عروق است و این موضوع ترسناک است ، عنوان کرد : فشار خون بالا ، دیابت ، مصرف دخانیات ، چربی خون بالا ، چاقی شکمی ، استرس کاری ، عدم فعالیت ورزشی ، عدم مصرف سبری و میوه ، مصرف الکل و موارد ژنتیکی از عوامل ابتلا به بیماری قلبی است .

وی ، با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده مهمترین آنها فشار خون بالا ، دیابت و مصرف دخانیات است ، یادآور شد : از بهمن ماه 1400 پروژه تحت عنوان بیماری قلبی را جدی بگیرید با هدف آگاهی بخشی جامعه و جداسازی افراد با ریسک بالا آغاز شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، با بیان اینکه شعار امسال این هفته سلامت قلب ، سلامت جامعه است ، اضافه کرد : 27 متخصص قلب و عروق و 2 جراح قلب و عروق در استان داریم .

فرشیدی با بیان اینکه طبق سطح بندی جهانی برای جمعیت یک میلیون تَن باید یک دستگاه MRI  اعلام شده است ، خاطر نشان کرد : 5 دستگاه MRI  در استان داریم .

وی با بیان اینکه 201 تخت ICU  ، 104 تخت CCU  ، 81 تخت NICU  و 13 تخت PICU  در استان داریم ، تصریح کرد : بالغ بر 56 میلیارد تومان جهت تغذیه مناسب مادران باردار نیاز است تا باعث کاهش زایمان زودرس شویم و نیاز به تخت NICU   را کاهش دهیم .

این مسئول با اشاره به اینکه یک دستگاه MRI  در هفته دیگر وارد بندرعباس می شود ، توضیح داد : این دستگاه با مبلغ بیش از یک میلیون یورو از کشور آلمان خریداری شده است که این مبلغ می توانست  4  اتاق عمل را تجهیز کند .

وی ، خاطر نشان کرد : قبل از کووید از کل مرگ و میر ها 43 درصد آن  بر اثر بیماری های قلب و عروق بود و در کووید 32 درصد از کل فوتی ها مربوط به بیماری های قلب و عروق بوده که مرگ ومیر ناشی از این بیماری کاهش داشته است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام

نظر شما