امضا توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان

۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - ۱۱:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۱۸۴۲
امضا توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان
توافقنامه همکاری سه جانبه وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، همزمان با هفته گردشگری و در راستای بهره­ مندی همه جانبه از دریا و ارتقای همکاری برای حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگریی دریایی و همچنین ارتقای ایمنی ترددهای دریایی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، با حضور رستم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی) و سید عزت ­الله ضرغامی ( وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و مهدی دوستی (استاندار هرمزگان) توافقنامه همکاری سه جانبه در جهت ایجاد و توسعه زیرساخت ­های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید.

بر اساس این توافق سه جانبه، وزراتخانه های میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی و کشور متعهد شده اند، زیرساخت های بندری و دریایی و تسهیلگری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی محدوده بخش غربی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا را فراهم کنند و اقدمات لازم را در جهت اجرای سریع این پروژه ها در استان هرمزگان، به عمل آوردند.
در همین راستا، اقدمات لازم به منظور توسعه محوطه بندر و ارتقای کیفیت ارائه خدمات مسافرت­ های دریایی در ابعاد داخلی و بین المللی و نیز فعالیت های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، صورت می گیرد.
 
گفتنی است؛ بندر شهید حقانی در محل اولین اسکله قدیمی شهر بندرعباس بنا شده است. احداث این بندر در ابتدای دهه ۸۰ آغاز شده و دارای پایانه مسافری و سایر تاسیسات و تجهیزات بندری است.
بندر شهید حقانی نیز هم اکنون بزرگترین بندر مسافری کشور قلمداد می شود که هرساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و شهروندان محلی از این بندر برای انجام سفرهای دریایی خود استفاده می کنند. 
این درحالی است که وضعیت موجود، پاسخگوی همه نیازهای هم­وطنان نیست و ضرورت توسعه بندر به منظور پاسخگویی به نیازهای مسافران و گردشگران روز به روز بیشتر احساس می شود.  از سوی دیگر، ظرفیت بسیار بالای مسافری و گردشگری جزیره هرمز، توسعه بندر هرمز و همچنین بنادر مجاور ان از قبیل بندر نخل ناخدا را الزامی کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز