قیمت تمام شده تولید آب از همه نهاده های کشاورزی پایین تر است

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۰۷:۵۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۸۲۵۳۳
قیمت تمام شده تولید آب از همه نهاده های کشاورزی پایین تر است
در بخش کشاورزی ، قیمت آب از همه نهاده هایی که کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی استفاده می کنند خیلی پایین تر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در جلسه ای که با حضور احمد مرادی نماینده مردم مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی‌آباد ، ابوموسی و بندرخمیر  در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران صنعت آب و برق هرمزگان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار شد گفت : اقتصاد آب به نحوی است که قیمت تمام شده آب سدهای استان با قیمتی بسیار پایین تر از هزینه های تولید و انتقال، در اختیار بهره برداران می گیرد.

جمشید عیدانی توضیح داد : دارایی شرکت آب منطقه ای هرمزگان آب است که بخشی از آن جهت تامین آب شرب در اختیار شرکت آبفا قرار می گیرد و بخشی دیگر از آن نیز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که آن هم به طور مستقیم با وضعیت شرایط جوی در ارتباط است.

وی اضافه کرد : در حال حاضر شرکت آب منطقه ای هرمزگان به علت عدم تناسب هزینه ها و درآمد ها جزو شرکت های زیان ده کشور محسوب می شود. و باید توجه داشت که در بخش کشاورزی ، قیمت آب از همه نهاده هایی که کشاورزان  برای تولید محصول استفاده می کنند خیلی پایین تر است.

مدیر عامل آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه کار ساماندهی و لایروبی رودخانه ها و مسیل های خارج از شهر های به طور جدی در حال پیگیری است و پیشرفت های خوبی نیز در این خصوص به دست آمده است تصریح کرد: بر اساس تکلیف های قانونی جدید، ساماندهی و لایروبی مسیل ها و رودخانه ها در مناطق شهری به شهرداری ها واگذار شده و بودجه آن نیز می بایست در اختیار وزارت کشور قرار گیرد ولی متاسفانه هنوز درخواست هایی از این قبیل به شرکت آب منطقه ای ارجاع داده می شود در حالی که این شرکت هیچ گونه بودجه یا تکلیف قانونی در این خصوص ندارد.

عیدانی افزود:  موضوع آب در استان هرمزگان بحثی جدی است ولی به دلیل این که میزان و سطح آب های زیر زمینی قابل دیدن نیست، ادراک وضعیت آبی و جدی بودن آن برای برخی از گروه های بهره بردار دشوار است به همین دلیل در مقابل انجام پروژه های احیاء و تعادل بخشی مقاومت هایی وجود دارد.

در ادامه این جلسه احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی‌آباد ، ابوموسی و بندرخمیر  در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم پیگیری مدیران استانی تا به نتیجه رسیدن طرح ها و پروژه ها تاکید کرد: در حال حاضر این ظرفیت از طریق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وجود دارد که طرح های و پروژه هایی که مد نظر مدیران استانی پیگیری و تا رسیدن به نتیجه نهایی بررسی و دنبال شود.

مرادی توضیح داد : با توجه به ارتباط هایی که با برخی وزرا و بخصوص وزیر نیرو وجود دارد می توان برنامه های مورد نظر را به طور جدی دنبال کرد از طرف دیگر در حال حاضر ارتباط گیری با معاونان وزیر نیز آسان است و می تواند در روند و تسریع کسب نتیجه موثر باشد لذا مدیران استانی در این خصوص می توانند طرح ها را تا رسیدن به نتیجه نهایی از این طرق پیگیری نمایند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز