افزایش ظرفیت تولید میگوی استان هرمزگان در هر هکتار از ۲ تن به ۸ تن

۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۰۹:۳۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۹۰۸۶۰
افزایش ظرفیت تولید میگوی استان هرمزگان در هر هکتار از ۲ تن به ۸ تن
استاندار هرمزگان با بیان اینکه سطح گلخانه‌های استان در دولت سیزدهم به ۹۰۰ هکتار رسیده است ، گفت : با برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو ظرفیت تولید میگوی استان در هر هکتار از ۲ تن به ۸ تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با علیرضا بزرگی ، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به تهیه کیف‌های سرمایه‌گذاری برای ۴۰ طرح پیشران استان اظهار داشت : در کیف‌های سرمایه‌گذاری تمام مجوزهای مورد نیاز برای آغاز یک طرح را اخذ کرده‌ایم و سرمایه‌گذار با یک امضا می‌تواند طرح خود را آغاز کند.

وی افزود : معتقد هستیم که مکانیزم توسعه باید از بالا به پایین باشد و نباید خود را درگیر توسعه‌ی تقاضا محور کنیم بلکه حکمرانی باید مدل‌های توسعه را تعریف و راهبری کند و سرمایه‌گذاران نیز در مدل تعریف شده‌ی حاکمیت فعالیت کنند.

استاندار هرمزگان بیان‌ کرد : تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ و اعتبارات فنی و اعتباری استانداری را نیز برای حمایت از طرح‌های پیشران استان پای کار آورده‌ایم و از این طریق تلاش می‌کنیم تا رقم بازپرداخت تسهیلات را برای سرمایه‌گذاران پایین بیاوریم.

دوستی همچنین تأکید‌ کرد : امروزه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف طرح‌های اشتغالزایی خرد می‌شود در حالی که اگر این میزان اعتبار در اختیار شرکت شهرک‌های کشا‌ورزی قرار بگیرد به میزان بسیار بیشتری می‌تواند اشتغال و ارزش‌افزوده ایجاد کند.

وی ادامه داد : برگزاری تورهای سرمایه‌گذاری دیگر برنامه جدی ما در استان هرمزگان است که طی آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان معرفی می‌شود و در این حوزه عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم چنانچه در ۱۱ ماه گذشته ۵ شرکت فولاد جدید و ۵ شرکت بزرگ شوینده را برای سرمایه‌گذاری به استان آورده‌ایم.

نماینده عالی دولت با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان جهت توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت : در ابتدای دولت سیزدهم در استان هرمزگان ۶۰۰ هکتار گلخانه داشتیم که با تلاش‌های انجام شده در دولت جدید سطح گلخانه‌های استان به ۹۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه شهر نساجی یکی از طرح‌های مهم استان است که ارزش‌افزوده ظرفیت‌های کشاورزی استان را افزایش می‌دهد،  تصریح‌کرد: در حوزه تامین زیرساخت‌های استان به ویژه راه اولویت پروژه‌ها را به سازمان جهاد کشاورزی و صمت داده‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم که اولویت‌های خود را مشخص کنند تا اگر پروژه‌های راهسازی اجرا می‌شود در کنار پوشش فلسفه‌ی وجودی در حوزه کشاورزی و صنعت نیز موجب گشایش شود.

دوستی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو اختصاص داده شده است، خاطر نشان‌ کرد : اعتقاد داریم که باید بیشتر روی مسئله افزایش بهره‌وری کار کنیم چرا که در حال حاضر تولید میگو در هر هکتار از مزارع استان ۲ تن است اما با تامین برق مزارع پرورش میگو تولید به حدود ۸ تن در هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز