بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از ایزوایکو

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ - ۰۸:۵۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۹۵۳۳
بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از ایزوایکو
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) دیدن کرد و با ظرفیت‌های این مجتمع عظیم صنعتی آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، سید عزت الله ضرغامی از این مجتمع ، پروژه های جاری و به شکل ویژه از  شناور تفریحی ثانی بازدید بعمل آورده و از نزدیک با ظرفیت ها و توانمندی های این مجتمع صنعتی آشنا شدند.

ضرغامی در بازدید از شناور تفریحی ثانی ضمن ابراز رضایت از زمان و کیفیت تعمیرات صورت پذیرفته بر روی این شناور افزود : در طول یکسال گذشته موانع رشد این حوزه از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفت ، همچنین سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی‌ها ، ساخت کشتی‌ها و شناورها انجام شده و دانش فنی که در اینجا (ایزوایکو) شاهد آن هستیم ، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌شود استانی در کنار دریا قرار داشته باشد و مشکل اشتغال داشته باشد ، گفت : هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد ، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) میتواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار جنوب کشور نقش بسیار مؤثری داشته باشد که این امر نیازمند حمایت بیشتر و رونق فعال و اعتماد به  این صنعت است.

لازم به ذکر است که با هر سفارش ساخت به مجتمع ایزوایکو بطور میانگین 1000 تا 1500 شغل بصورت مستقیم و بالای 4000 شغل بصورت غیر مستقیم  ایجاد خواهد شد.

ضرغامی در صحبت های پایانی خود افزود : ایزوایکو به عنوان یکی از بخشهای اصلی پازل توسعه اقتصاد دریا محور و همچنین گردشگری دریایی میباشد و به عنوان ظرفیتی مهم در این جهت نقش آفرینی میکند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در خلال این بازدید با حضور در محل برگزاری اردوی راهیان پیشرفت که آخر هر هفته در ایزوایکو درحال برگزاری است با دانشجویان و حاضرین این رویداد دیدار و گفتگو کرد.

اردوی راهیان پیشرفت از مهمترین برنامه‌های علمی بسیج دانشجویی در راستای جهاد تبیین و معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است ، این فعالیت بستری مناسب برای آگاهی بخشی به دانشجویان از دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانجات و ترغیب دانشجویان در هدفدار کردن فعالیت‌های علمی است و نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری جوانان دارد و کمک می‌کند دانشجویان نقش‌آفرینی موثری در سنگر جهاد علمی داشته باشند.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچون سالهای گذشته پنجشنبه هر هفته پذیرای 100 تا 130 نفر از دانشجویان ، نخبگان ، فعالان حوزه دانشجویی و شرکت کنندگان این دوره از  اردوهای راهیان پیشرفت است.

انتهای پیام

نظر شما