موقیعت ویژه‌ هرمزگان برای کشت دانه‌های روغنی و کنجد

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۵:۵۹
کد خبر: ۱۴۰۷۰۷۲
موقیعت ویژه‌ هرمزگان برای کشت دانه‌های روغنی و کنجد
نشست بررسی کشت قراردادی در استان هرمزگان با حضور نمایندگان بخش کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، رئیس سازمان جهاد‌ کشاورزی هرمزگان در این نشست با تاکید بر اهمیت کشت قراردادی در استان اظهار داشت : یکی از مباحثی در برنامه‌های توسعه‌ای وجود تاکید شده و قطعا در برنامه هفتم توسعه نیز خواهد بود اصلاح الگوی کشت و کشت بر اساس آن است که روند آن در استان هرمزگان به خوبی دنبال می‌شود.

عباس مویدی افزود : همواره یکی از مطالبات کشاورزان این بوده است که الگوی کشت متناسب با اقلیم و نیاز جامعه و بازار تعریف شود تا جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد که با تلاش‌های دولت سیزدهم این امر محقق شد و در حال حاضر با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

مویدی تاکید‌ کرد : کشاورز یک نیروی انسانی ماهر است که بر اساس داشته‌های تجربی خود فرآیندهای کشت، داشت و برداشت را به خوبی انجام می‌دهد و با کشاورزی خود به کشور کمک می‌کند و امروزه با توجه به وضعیتی که تحریم‌ها ایجاد کرده است و همچنین وضعیت بین‌المللی کمبود غلات ، کشاورزان ما باید به نقش اساسی خود پی‌ببرند و خود را سربازان حوزه تامین غذا بدانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی در حوزه الگوی کشت ، آب و  امنیت غذایی را جزو محورهای اصلی برنامه هفتم توسعه پنج‌ساله کشور دانست و بیان‌کرد: آب از اصول  و پایه‌های کشاورزی به شمار می‌آید و باید در کشت‌هایی که انجام می‌دهیم به نیاز آبی محصولات نیز توجه داشته باشیم هر چند که گاها در کشت ناگزیر هستیم در جهت تامین امنیت غذایی که جزو ضرورت‌های کشور هستند به سراغ کشت‌های با نیاز آبی بالا نیز برویم.

مویدی خاطرنشان کرد : استان هرمزگان با توجه به قابلیت کشت خارج از فصلی که دارد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، این کشت در حالی انجام می‌شود که تقریبا تمام بخش کشاورزی  کشور در حالت استراحت هستند  اما در استان هرمزگان در فصل‌هاس پاییز و زمستان نیز کشاورزی انجام می‌شود از این حیث  هرمزگان در کشت دانه‌های روغنی و کنجد دارای موقعیت ویژه‌ای است.

وی تاکید‌ کرد : کشت قراردادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این ضرورت وجود دارد که ابعاد این نوع از کشت به کشاورزان شناسانده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان عنوان‌ کرد : خوشبختانه محصول استراتژیکی چون گندم جایگاه خوبی در کشت قراردادی پیدا کرده است اما نیاز است که این نوع از کشت گسترش یافته و محصولات دیگری نیز در حیطه کشت قراردادی قرار بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز