تصویب طرح حمایت از جامعه معلولان در شورای اسلامی شهر بندر عباس

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۱:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۸۰۶۰
تصویب طرح حمایت از جامعه معلولان در شورای اسلامی شهر بندر عباس
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : شهرداری بندرعباس مکلف است در راستای اجرای قانون حمایت از معلولان و ایجاد رفاه برای این قشر عزیز ، نسبت به ارائه خدمات و تسهیلات اقدام نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، احمد کناری نژاد در این باره عنوان کرد : ایجاد فضای مناسب رفاهی و توجه ویژه به معلولان از نگاه شورای ششم به توان یابان و معلولین شهر بندرعباس می باشد.

وی افزود : در این طرح ، درخصوص تامین مسکن نیازمندان معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی  برای هر کدام از افراد تحت پوشش نهادها و سازمان های حمایتی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف برای یکبارمعافند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه این طرح دارای ۲۰ بند و ۱۵تبصره می باشد ، ادامه داد : در این طرح ، شهرداری بندرعباس از بهره برداری پروژه عمرانی خود بدون مناسب سازی برای استفاده افراد دارای معلولیت خودداری می نماید.

کناری نژاد گفت : شهرداری بندرعباس ، ظرف مدت 6 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه ، نسبت به مناسب سازی ورفع ایرادات کلیه ساختمان هاوفضاهای موجود زیر مجموعه خود برای استفاده جانبازان و معلولان ، اقدام نموده وگزارش اقدامات صورت پذیرفته رابه شورای اسلامی شهر ارسال می نماید.

وی‌ تصریح کرد : شهرداری بندرعباس مکلف است ، در راستای اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب 01/02/1397 وتسهیل در ارائه خدمات حمل ونقل عمومی درون شهری (اتوبوس) نسبت به ارائه خدمات رایگان حمل و نقل برای هر فرد با معلولیت شدید و خیلی شدید به تعداد 100 سفر در هر ماه اقدام نماید.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد : شهرداری بندرعباس نسبت به تامین دسترسی ، ایمن سازی ومناسب سازی کلیه ایستگاه های اتوبوس وتاکسی وپایانه های حمل ونقل عمومی درون شهری و برون شهری (پایانه مسافربری) برای استفاده جانبازان ومعلولان اقدام نماید وظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ارسال می نماید.

کناری نژاد عنوان کرد : شهرداری بندرعباس مکلف است ،در راستای اجرای ماده 8قانون جامع حمایت از معلولان مبنی بر استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از مراکز ،تاسیسات وخدمات ورزشی متعلق به شهرداری ،با معرفی از سازمان بهزیستی و با لحاظ جبران هزینه ها از طریق مراجع قانونی مربوطه اقدام نموده وظرف مدت دو ماه آیین نامه لازم را تهیه وجهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می نماید.

وی اضافه کرد : شهرداری بندرعباس نسبت به تهیه تقویم زمان بندی واختصاص بخشی از ظرفیت تبلیغات محیطی برای فرهنگ سازی وآشنایی شهروندان با نیاز هاوتوانمندی های افراد دارای معلولیت اطلاع رسانی خدمات ارایه شده برای این افراد اقدام نماید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : شهرداری بندرعباس مکلف است،نسبت به مناسب سازی کلیه اماکن ومراکز فرهنگی و ورزشی خود برای استفاده جانبازان ومعلولان واختصاص حداقل 10درصد از ظرفیت بهره برداری آنها به دسته افراد اقدام نماید.

کناری نژاد بیان کرد : شهرداری بندرعباس مکلف است ، در راستای حمایت و رونق بخشی به حوزه مشاغل خانگی ، صنایع دستی و گرشگری برای افراد دارای معلولیت ، نسبت به اختصاص حداقل 5 درصد از مجموع ظرفیت غرف روز بازارها ، بازارچه های خوداشتغالی ، بازارهای میوه و تره بار ، فروشگاه های ارزاق و هر فرصت کسب و کار دیگر در فضاهای در اختیار خود به افراد دارای معلولیت اقدام نماید.

کناری نژاد اشاره کرد : شهرداری موظف است که ٥ دستگاه ون در اختیار جامعه معلولان قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : همچنین در این طرح شهرداری بندرعباس موظف می شود ، نسبت به کفن و دفن معلولان در آرامستان بدون اخذ هزینه اقدام نماید.

انتهای پیام

نظر شما