دانشکده پرستاری بندرلنگه و دانشکده بهداشت میناب مجوز گرفت

۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - ۱۴:۳۹:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۹۶۳۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت : دو آموزش عالی سلامت در شهرستان بندرلنگه و میناب داشته ایم که با پیگیری های دکتر فرشیدی، آموزشگاه عالی میناب و بندرلنگه به دانشکده تبدیل شده اند و مجوز فعالیت آنها به صورت دانشکده صادر شد و هم اکنون در بندرلنگه دانشکده پرستاری و در میناب دانشکده بهداشت را راه اندازی کرده ایم که امیدواریم در کنکور امسال پذیرش دانشجو در این مناطق داشته باشیم، دانشکده آموزش عالی بستک نیز مجوز آن صادر شده و مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، دکتر غلامعلی جاودان در این جلسه با دستور کار تحلیل وضعیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و بررسی چگونگی پیشرفت پروژه های عمرانی این دانشگاه ، افزود : دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، پیراپزشکی،پرستاری و مامایی در حال فعالیت است.

جاودان ، با بیان اینکه تیم های غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بصورت روزانه در بنادر هرمزگان حضور دارند و اقلام را از نظر آلودگی میکروبی، سموم و...بررسی و سپس اجازه ترخیص می دهند،  عنوان کرد : ۱۶۲ هزار عدد سرم وارد استان هرمزگان شده که بیش از ۳ درصد سهم دارویی کشور را در بر می‌گیرد در صورتی که سهم جمعیتی هرمزگان ۲ درصد کشوری است.

وی ، با اشاره به اینکه معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست بلکه ضدحیات است ، مطرح کرد : در جامعه نیاز به سواد سلامت است و مردم باید در مصرف دارو دقت کنند .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، یادآور شد: آمار کرونا روزانه رصد می شود و این بیماری روند نزولی را در هرمزگان طی می کند .

این مسئول، ادامه داد : اگر به دانشگاه نگاهی بیاندازیم، عنوان آن علوم پزشکی و خدماتی درمانی است و مهم ترین حوزه ای که به آن باید توجه شود بحث آموزش و پژوهش و همچنین مطالبات درمانی مردم است؛ اگر بتوانیم کارشناسان استان خودمان را تربیت کنیم و با برنامه ریزی در آموزش و پرورش، قبولی دانشکده های ما بیشتر بومی و منطقه ای باشد، می توانیم چالش کمبود نیرو در استان را مرتفع کنیم.

جاودان با اشاره به اینکه در دانشکده علوم پزشکی استان هرمزگان ۳۳۰ استاد دانشگاه، ۳۳۰۰ دانشجو و ۴۴ رشته تحصیلی که ۵ رشته پی اچ دی و ۹ رشته بالینی و ۹ رشته کارشناسی ارشد را داریم که رشته های زنان، طب کار؛ قلب و ... به صورت تخصصی وجود دارد، اضافه کرد : با عنایت به سیاست های بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های دولتی، می توانیم با این توجه، اثرات خوبی را در جامعه داشته باشیم.

جاودان ، با اشاره به اینکه در حوزه زیرساختی ۴ پروژه بزرگ در استان در حال پیگیری است ، تصریح کرد  :  یکی از این پروژه ها که از مهمترین دغدغه های استانی است بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی است ؛ این پروژه بزرگ ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل این بیمارستان نیاز به اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی است که قرار بر این است تا از محل سفر ریاست جمهوری و ۲۰۰ میلیارد تومان وام بانک رفاه تامین شود.

20221211_105416

این مسئول، ادامه داد: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی در ۳ بلوک با ۵۶ هزار مترمکعب مساحت تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  در بخش دیگری از سخنانش ، خاطر نشان کرد : بیمارستان میناب با ۱۶۰ تخت و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا هفته دولت سال آتی به بهره برداری می رسد. 

وی ، با اشاره به تعویض قطعه خراب دستگاه MRI بیمارستان شهید محمدی با هزینه بالا ، خاطر نشان کرد: دستگاه MRI جدید برای بیمارستان شهید محمدی خریداری شده و طی یکماه آتی این دستگاه جهت خدمات رسانی به مردم استان راه اندازی می شود. 

جاودان با بیان اینکه استان هرمزگان نیز به نسبت کشور دچار چالش کمبود دارو شده است، تصریح کرد: در گذشته به لحاظ پیشگیری از موارد واگیر، خانواده ها حداقل مصرف دارو را داشته اند، اما اکنون هر شخصی با کوچک ترین علائمی که دارد به سوی مصرف دارو روی می آورد اما این موضوع نیاز به مدیریت دارد.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا 

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز