توسعه همکاری های مرزبانی و شیلات در مقابله با صید غیر مجاز در راستای تفاهم نامه فی مابین

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۰۸:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۲۶۷۱
توسعه همکاری های مرزبانی و شیلات در مقابله با صید غیر مجاز در راستای تفاهم نامه فی مابین
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به همراه سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در راستای افزایش تعاملات و همکاری با نگاه ویژه ای به حفاظت از ذخایر آبزیان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت های غنی صید و صیادی هرمزگان نیازمند تعامل خوب بین همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها در راستای حفاظت از ذخایر آبزیان و پایداری اشتغال حوزه صیادی است.

ساسان صادقی در ادامه با اشاره به وجود حدود چهار هزار و 600 فروند شناور صیادی و بالغ بر 35 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان گفت : این ناوگان عظیم صیادی برای استان هرمزگان حدود 300 هزار تن صید سالانه را رقم زده است که موجب رونق سفره های مردم و فعالیت چرخه اقتصادی شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه فشار ناشی از صید و صیادی غیر مجاز بر ذخایر آبزیان موجب مطالبه عمومی مبنی بر ممانعت از صید غیر مجاز و صیادی مخرب شده است گفت : بدون شک گستردگی سواحل و دریای استان و همچنین مقابله با صید غیر مجاز یاری و تعامل همه مسئولان و دستگاه های اجرایی را طلب می کند.

وی با اشاره به تلاش مجموعه شیلات برای بازسازی و بهسازی ذخایر آبزیان از طریق احداث زیستگاه های مصنوعی ، ایجاد مراکز بازسازی ذخایر و رهاسازی لارو میگو و ... افزود : در کنار این اقدامات می طلبد ارتقای همکاری مرزبانی و شیلات با توجه به انعقاد تفاهم نامه خوبی که بین سازمان شیلات ایران و مرزبانی کشور صورت گرفته است در برخورد با صید و صیادی غیر مجاز انجام بپذیرد.

وی وجود کارگاه های غیر مجاز ساخت شناور که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت شناور می کنند را از عوامل زمینه ساز صید عیر مجاز خواند و گفت : ساماندهی این مهم نقش بسزایی در مقابله با صید غیرمجاز دارد.

در ادامه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان بر تعامل سازنده تاکید کرد و گفت : بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

سردار بهادر اسماعیلی از فعالیت های شیلاتی استان به عنوان فعالیت های اشتغالزا یاد کرد و تاکید کرد : بدون شک پایداری چرخه های اقتصادی شیلاتی موجود و همچنین پایداری و ارتقای اشتغال موجود در این بخش نیازمند تعامل و حمایت از این فعالیت ها است.

وی افزود : مرزبانی و شیلات با توجه به پیگیری های صورت گرفته در خدمت به مردم و حفظ ذخایر آبزیان ارتقای تعاملات بیش از پیش خواهند داشت.

انتهای پیام

نظر شما