مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

بهسازی و ارتقای زیرساخت های فیزیکی و بهداشتی بازار فروش آبزیان شیلات هرمزگان

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۰۹:۰۱:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۲۹۵
بهسازی و ارتقای زیرساخت های فیزیکی و بهداشتی بازار فروش آبزیان شیلات هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان از بهسازی و ارتقای زیرساخت های فیزیکی و بهداشتی بازار فروش آبزیان شیلات هرمزگان طی دوماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه بازار فروش آبزیان شیلات هرمزگان درراستای ارتقای رفاه حال مهمانان نوروزی و شهروندان بندرعباس با رعایت مسائل بهداشتی رد محلی سرپوشیده در ضلع جنوبی ساختمان جدید اداره کل شیلات هرمزگان راه اندازی شد گفت: این بازار توانست تاثیر بسزایی در کنترل و ثبات قیمت آبزیان بگذارد که ادامه این روند در طول سال نیازمند بهسازی و ارتقای زیرساخت های فیزیکی و بهداشتی این مکان است.

 وی افزود: افزایش سهم پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوارها و نیاز به کاهش قیمت آبزیان و جلوگیری از افزایش قیمت ها در طول سال بدون شک نیازمند وجود این بازار است اما ادامه روند فعالیت بازار فروش آبزیان شیلات هرمزگان نیز نیازمند بهسازی و ارتقای زیرساخت های فیزیکی و بهداشتی است.

محبی تصریح کرد از تاریخ 27 اسفند ماه تا 12 فروردین 94بالغ بر 150تن ماهی در بازار آبزیان شیلات هرمزگان عرضه شد که این مهم توانست علاوه بر مانع شدن افزایش قیمت در ایام نوروز کاهش قیمت آبزیان در دیگر بازارهای آبزیان بندرعباس را نیز به دنبال داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان یاد آور شد که پارسال نیز اداره کل شیلات هرمزگان در ایام تعطیلات نوروزی با راه اندازی دو مرکزموقت در شهر بندرعباس اقدام به عرضه ماهی کرد که با استقبال بسیار خوب شهروندان و مهمانان نوروزی مواجه شد.

وی با بیان اینکه بیش از 14 درصد از کل ارزش افزوده شیلات کشور به هرمزگان اختصاص دارد و این استان در این زمینه در بین 10 استان کشور رتبه نخست را دارد تصریح کرد: این آمار  نشان دهنده تاثیرگذاری مثبت و سازنده شیلات بر معیشت مردم هرمزگان است که کارکنان شیلات هرمزگان در تلاش هستند تا سرحد توان شیلات هرمزگان این تاثیرگذاری مثبت و سازنده بر معشیت مردم را هرچه بیشتر و با کیفیت تر افزایش دهند.

وی تاکید کرد: امید است در آینده ای نزدیک و با یاری مردم و دیگر دستگاه های اجرایی شاهد راه اندازی مجدد بازار آبزیان شیلات هرمزگان که در شان مردم غیور این استان است باشیم.

گفتنی است هرمزگان با صید بیش از 188 هزار تن آبزی و استفاده از 4 هزار فروند شناور صیادی رتبه نخست صیدآبزیان را در کشور دارد.

کاظم محمدیان مصمم

نظر شما