معاون خدمات شهری و دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری بندرعباس:

لزوم فرهنگسازی برای استفاده گردشگران از اماکن اقامتی

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۰:۰۹:۵۳
کد خبر: ۲۷۵۳۳۵
لزوم فرهنگسازی برای استفاده گردشگران از اماکن اقامتی
معاون خدمات شهری و دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری بندرعباس گفت: باید در خصوص استفاده گردشگران و مسافران از اماکن اقامتی فرهنگسازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین رنجبر در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری بندرعباس که در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: سال با نوروز فاطمی آغاز شده و این مسئله می‌تواند منشاء برکات زیادی باشد.

وی با اشاره به اینکه شعایر اسلامی در ایام نوروز به خوبی توسط مردم و گردشگران و مسافران رعایت شده است، افزود: تلاش بخش‌های مختلف شهرداری در راستای آماده‌سازی شهر قابل تقدیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس خاطر نشان کرد: از نظر مسئولان استانی، عملکرد و خدمات شهری ارایه شده توسط شهرداری بندرعباس در سال 93، در بخش‌های مختلف مورد تایید است.

دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری بندرعباس از تخلیه 300 بار خاک و نخاله حاصل از بارش بارندگی در بندرعباس ادامه داد: شهر بندرعباس در روزهای پایانی سال گذشته و پیش از ورود مسافران و گردشگران شاهد بارش شدیدی بود که بر اثر آن شاهد آبگرفتگی معابر مختلف و ورود حجم قابل توجهی از گل و لای بودیم.

وی تصریح کرد: وضعی که شهر در هفته پایانی سال به خود دیده بود، با تلاش بخش‌های مختلف شهرداری به حالت عادی باز گشت و پذیرش مسافران و گردشگران به خوبی انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: قرار بود در ایام نوروز 5 بوستان آماده اسکان شود که در یک اقدام به ‌جا، تعداد 10 بوستان و همچنین کمپ اسکان مهمانان نوروزی پذیرای مسافران و گردشگران شد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید فرهنگ گردشگری به شکل کنونی نیز اصلاح شود، اظهار کرد: شهری مانند بندرعباس در ایام نوروز پذیرای حجم قابل توجهی از گردشگران است که عمدتاً در بوستان‌ها اسکان می‌یابند و بسیاری از آنان از کمبود برخی امکانات رفاهی و بهداشتی گلایه دارند.

دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری بندرعباس اضافه کرد: استفاده از اماکن اقامتی مانند هتل‌ها، هتل ‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و غیره‌ باید در برنامه گرشگران قرار بگیرد تا ضمن لذت‌بخش‌تر شدن سفر، از امکانات مناسب‌ بهره‌مند شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس افزود: مسافران، کسانی هستند که معمولا در سفر به شهری دیگر در منازل اقامت می‌کنند و گردشگران تعریف جدایی دارند و باید از اماکن اقامتی استفاده کنند.

دبیر ستاد استقبال از بهار شهرداری بندرعباس بیان کرد: امسال برای بهره‌مندی هر چه بیشتر شهروندان از فضاهای مفرح سطح شهر، حد فاصل پشت ‌شهر تا خور شیلات اجازه اسکان و نصب چادر داده نشد.

رنجبر تصریح کرد: طبق آمار ارایه شده از کمیته اسکان ستاد استقبال از بهار شهرداری، تعداد 270 هزار نفر در 54 هزار چادر به صورت رسمی اسکان یافته‌اند و علاوه بر آن تعداد قابل توجهی نیز بدون پرداخت ورودی در پارکها و بوستان‌ها استقرار یافتند.

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌های متعدد منتشر شده در رسانه‌های مختلف و نظرسنجی‌های صورت گرفته، اغلب گردشگران از خدمات ارایه شده در شهر بندرعباس رضایت داشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز