نوفرستی تاکید کرد:

گردشگری ساحلی در شرق هرمزگان باید ساماندهی و ایمن سازی شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۰۷:۳۱:۵۱
کد خبر: ۲۷۶۰۸۸
گردشگری ساحلی در شرق هرمزگان باید ساماندهی و ایمن سازی شود
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقاء ناوگان جستجو و نجات دریایی در شرق استان به مرکزیت جاسک خبر داد و بر لزوم ساماندهی گردشگری و تفریحات دریایی در محدوده سواحل مکران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهدی نوفرستی در حاشیه سفر یک روزه مدیرکل و مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به  بنادر شرق استان هرمزگان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به گسترش تفریحات ساحلی در این منطقه، این گونه فعالیت ها باید ساماندهی شوند. بر همین اساس، ایمن سازی این تفریحات را با همکاری ادارات مرتبط استانی طی سال جاری در برنامه داریم.

وی در عین حال ضمن اشاره به مخاطرات مربوط به تردد شناورهای سنتی در مسیرهای دریای عمان، افزود: استاندارد کردن شناورها، تجهیزات و ثبت آنها برای انجام سفرهای دریایی ایمن بسیار مهم است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناورهای نیمه سنگین باری و ماهیگیری که در آب های دریای عمان تردد داخلی و بین المللی دارند، باید به شرایط جوی توجه ویژه ای داشته باشند.

نوفرستی خاطرنشان کرد: دریانوردان و تعاونی ها باید از طریق کانال های رادیویی و یا نمابر به اخطارهای اعلام شده توسط سازمان هواشناسی توجه کنند و تعاونی هایی که این اطلاعات را در اختیار ندارند، باید برای تکمیل اطلاعات با مرکز هماهنگی و جستجو نجات دریایی ارتباط و تعامل داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین گفت: ارتقاء ناوگان جستجو و نجات دریایی در شرق استان به مرکزیت جاسک در دستور کار قرار دارد و علاوه بر این خدمات، تعداد کلوب های مردمی همیار ناجی نیز در این منطقه افزایش می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز