در جلسه شورای شهر بندرعباس مطرح شد:

ساماندهی دکه های نشریاتی در دستور کار شهرداری بندرعباس/ دکه ها نشریه نمی فروشند!

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۸:۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۶۳۸۸
ساماندهی دکه های نشریاتی در دستور کار شهرداری بندرعباس/ دکه ها نشریه نمی فروشند!
موضوع دکه های نشریاتی از اهمیت زیادی برای شهرداری بندرعباس برخوردار است و به همین دلیل مقرر گردیده آیین نامه ای برای ساماندهی هر چه بهتر آنها تدوین گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس به ساماندهی دکه های نشریاتی اختصاص یافت و در آن مقرر گردید آیین نامه جامعی در این خصوص توسط معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس تدوین و ارایه گردد.

براساس این گزارش، رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم همانطور که اسلام جایگاه زن را ویژه قرار داده، ما نیز آنها را پاس بداریم و سبک زندگی و جایگاه ویژه زنان در اسلام را از طریق هنر به دنیا بشناسانیم.

وی با اشاره به موضوع کیوسک های نشریاتی، با گلایه از وضع موجود آنها، اضافه کرد: تعداد کیوسک ها باید متناسب با جمعیت محله و منطقه باشد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر ساماندهی این محل ها، گفت: متاسفانه کارکرد کیوسک های نشریاتی از اصل خود خارج شده است.

 

* جزییات فعالیت دکه های نشریاتی تعریف شود

 کیانوش جهانبخش، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این باره اظهار کرد: در کیوسک های مطبوعاتی، همه نمونه فعالیتی صورتی میگیرد غیر از کار اصلی که بر دوش آنهاست.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: ظاهر نازیبا دکه های نشریاتی جلوه بصری شهر را خراب کرده است.

وی با اشاره به بازگشایی معابر جدید در شهر بندرعباس، تصریح کرد: نیاز است که متناسب با شرایط و نیاز محلات، در این معابر نیز دکه هایی ایجاد شود.

 * واگذاری 138 دکه در بندرعباس

حسین رنجبر، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: قبل از انقلاب دکه هایی در شهر ایجاد شده و به مرور افزایش یافته است و اکنون 138 دکه در شهر بندرعباس وجود دارد که تنها 20 مورد آنها کار فروش نشریه را انجام می دهند.

وی گفت: متاسفانه در گذشه رویکردی بوده که هر کس شغلی نداشته، روی به شورا می آورد و شورا نیز دستورات لازم را می داد از طریق سازمان های میادین و فرهنگی و ورزشی شهرداری دکه ها واگذار می شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: این روال همچنان ادامه داشته تا اینکه شورای سوم مانع ایجاد دکه شد و طی مصوبه ای مانع از ایجاد و واگذاری دکه های جدید شد.

* ضعف در قرارداد ایستگاه های مکانیزه

رنجبر درخصوص دکه های که در کنار ایستگاه های مکانیزه اتوبوس قرار دارند نیز اظهار کرد: متاسفانه شهردار وقت بندرعباس به گونه ای قرارداد این محل ها را نگاشته است که شهرداری حق دخالتی در نحوه تبلیغات و کالاهایی که در آن عرضه می شود را ندارد.

وی گفت: در زمان های مختلف اعلام شده که تمامی دکه ها موظف به بهسازی ظاهر محل کسب خود هستند.

معاون شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه افزایش تعداد دکه ها باید کارشناسی شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی و نظارت بر دکه ها باید به سازمان فرهنگی ورزشی باز گردد.

رنجبر بیان کرد: در یک سال گذشته واگذاری دکه نداشته ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز