آیت الله نعیم آبادی در جمع مدیران آب تاکید کرد

تعامل همه جانبه مسئولان برای تامین نیاز آبی مردم استان

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۷:۲۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۵۰۴
تعامل همه جانبه مسئولان برای تامین نیاز آبی مردم استان
مدیرعامل آبفای هرمزگان به همراه مدیران آب استان با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،در این دیدار نماینده ولی فقیه در هرمزگان تامین آب مورد نیاز مردم استان را اساسی ترین مسئله موجود خواند و گفت:بایستی همه مسئولان ضمن مدیریت و تعاملی همه جانبه برای تامین نیاز آبی مردم بسیج شوند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین با اشاره به چالش کم آبی در استان، بر ضرورت مدیریت منابع آبی استان از سوی متولیان آب استان تاکید کرد.

نعیم آبادی با بیان اینکه، "آب" نعمت ارزشمندی است که حیات بدون آن میسر نیست، صرفه جویی در مصرف آب از سوی شهروندان را یک وظیفه شرعی دانست و گفت: به دلیل خشکسالی های پی در پی در استان و برداشت های بی رویه از سفره های زیرزمینی با محدودیت منابع آبی مواجه ایم که مدیریت مصرف و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی می تواند در گذر از بحران کم آبی موجود در استان بسیار تاثیرگذار باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان افزود: با کاهش منابع آبی موجود (سد استقلال و چاههای آبشرب) ، شیرین سازی آب دریا راهکار موثری برای رفع چالش کم آبی در شهرهای استان است که بایستی به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

افزایش نیاز آبی استان در سال آینده/پیشرفت 30 درصدی پروژه آبشیرین کن بندرعباس

 در ادامه مدیرعامل آبفای استان با اشاره به بحران منابع آبی در هرمزگان و تلاش هر چه بیشتر در حفاظت از منابع آبی استان، گفت: متاسفانه با وجود تمام هشدارها و تلاش های انجام شده ما شاهد افزایش روز افزون مصرف آب در هرمزگان به دلیل افزایش جمعیت ، ورود جمعیت شناور در شهرهای استان و بی توجهی به فرهنگ صرفه جویی هستیم.

حسین خادمی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز شهرهای استان معادل چهار مترمکعب بر ثانیه است که با وجود تلاش های به عمل آمده و به کارگیری تمام منابع آبی موجود و بازسازی چاه ها و کاهش تلفات فیزیکی، امکان تامین سه هزارو 500 لیتر بر ثانیه آب فراهم شده و 500 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

مدیرعامل آبفای هرمزگان با تاکید بر محدودیت منابع آبی استان و  افزایش نیاز آبی در سال آینده به 2700 لیتر بر ثانیه، تصریح کرد: با ادامه روند فعلی منابع آبی موجود، تسریع در روند احداث آبشیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس بسیار ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طولانی شدن روند اخذ مجوز محیط زیست از جمله دلایل توقف روند اخذ سایر مجوزها و کندی روند اجرای این پروژه است که در صورت دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست کشور به زودی ادامه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

خادمی در پایان یادآور شد: صرفه جوی در مصرف آب، بهینه سازی در مصرف و تلاش هر چه بیشتر در تسریع اجرای آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس از عمده ترین راهکارها برای گذر از بحران کم آبی در هرمزگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز