سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان :

به مطالبات و خواسته های زنان هرمزگان در در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی توجه شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۰۹:۰۷:۱۷
کد خبر: ۳۰۸۴۴۹
به مطالبات و خواسته های زنان هرمزگان در در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی توجه شود
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: طرح های حوزه زنان باید با توجه به مطالبات آنان در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در استان هرمزگان تهیه و ارائه شود.

به گزارش  خبر گزاری برنا در  هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد در نشست مشترک با دبیران گروه های کاری ذیل کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان هرمزگان، عنوان کرد: طرح های حوزه زنان باید با توجه به مطالبات آنان در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی در استان هرمزگان تهیه و ارائه شود.

وی ضرورت تشکیل گروه های کاری را برای بررسی تخصصی و کارشناسی شده پیشنهادات در حوزه زنان و خانواده دانست و افزود: این گروه های کاری با مشارکت دستگاه های ذیربط و با حضور صاحب نظران دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد تشکیل شده است.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از تعریف گروه هایی با عناوین مشاوره خانواده و آسیب ها ، اشتغال و کار آفرینی زنان ، آموزش و ارتقای سلامت جامعه ، فرهنگی با محوریت مناسبت ها و نوانمند سازی زنان روستایی خبر داد.

یعقوب نژاد یکی از مهمترین اولویت های این حوزه را ساماندهی و توانمند سازی زنان روستایی دانست و بیان داشت: فعالیت زنان روستایی سرمایه های ارزشمندی است که می توان به عنوان ذخایر استراتژیک کشور یاد کرد چرا که در حوزه مختلف اقتصادی فرهنگی واجتماعی فعالیت می کنند و از آنجا که بانوان به عنوان رکن اصلی در ایجاد و توسعه اقتصاد مشاغل روستایی هستند فراهم کردن چنین زمینه هایی نقطه عطفی برای فعالیت ها آنان است.

وی در ادامه تصریح کرد: خروجی طرح های گروه های کاری حوزه بانوان با هدف توانمندسازی ، باید حاوی بسته های آموزشی و راهبردی در زمینه های مختلف است که موجب تقویت سطوح دانش، مهارت و ایجاد انگیزه زنان شود و این دفتر با برنامه ریزی و استفاده و بهره برداری مناسب از امکانات و یافتن راه حل هایی در حوزه های اجتماعی فرهنگی زنان با همکاری دستگاه های اجرایی و از طریق کار گروه بانوان و خانواده معمول می دارد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در پایان با بیان اینکه گروه های کاری یک فرصت و پتانسیل مناسب برای دستگاههای اجرایی هستند، گفت : گروه کاری به عنوان یک بازوی اجرایی به کار گروه تخصصی بانوان در حوزه زنان این امکان را فراهم می کند تا اولویت های این حوزه مشخص و با برنامه ریزی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز