استاندار هرمزگان

جشن های مردمی دهه کرامت فضای معنوی مطلوبی در جامعه ایجاد می کند

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۹:۵۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۴۶۵
جشن های مردمی دهه کرامت فضای معنوی مطلوبی در جامعه ایجاد می کند
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان برگزاری جشن های مردمی "در سایه سار کریمه" و "زیر سایه خورشید" را حرکتی بسیار خوب و ماندگار در دهه کرامت برشمرد و گفت: حضور خادمین حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در قالب این جشن ها در میان اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها فضای معنوی مطلوبی را ایجاد می کند که اشاعه فرهنگ رضوی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری  با تبریک ایام دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) ، عنوان کرد: وجود نورانی حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سراسر ایران اسلامی را به فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع) منور کرده و مردم ایران همواره ارادت ویژه خود را نسبت به این بزرگواران ابراز کرده اند.

وی ایام دهه کرامت را بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ منور رضوی دانست و افزود: حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و همچنین خواهر بزرگوار ایشان کریمه اهل بیت (ع) آموزه های گران قدری را برای بشریت داشته اند که باید از آموزه های نورانی آنان در زندگی خود بهره ببریم تا در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کار و تلاش برای ترویج فرهنگ رضوی نوعی عبادت محسوب می شود که ما نیز از برنامه هایی که در راستای تقویت بنیه دینی و اعتقادی و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ رضوی صورت گیرد، به طور ویژه حمایت خواهیم کرد.

جادری برگزاری جشن های مردمی "در سایه سار کریمه" و "زیر سایه خورشید" را حرکتی بسیار خوب و ماندگار در دهه کرامت برشمرد و اظهار داشت: حضور خادمین حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) در قالب این جشن ها در میان اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها فضای معنوی مطلوبی را ایجاد می کند که اشاعه فرهنگ رضوی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم استان هرمزگان نیز همواره عشق و ارادت خود نسبت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) را به اثبات رسانده اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جشن های مردمی بسیار خوبی همزمان با دهه کرامت در سراسر هرمزگان برگزار می شود و مردم این استان خادمان خوبی برای امام هشتم شیعیان بوده اند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: برگزاری سه دوره پیاپی جشنواره سرود رضوی روستاهای کشور و جشنواره های مردمی امام رضا (ع) در روستای کردر در شهرستان میناب استان هرمزگان که موجب شده تا نام این روستا به عنوان کردر رضوی مزین شود نمونه ای از خدمات ماندگار مردم این خطه برای ترویج فرهنگ رضوی است و هرمزگان در این زمینه پیشرو است.

جادری گفت: در دهه کرامت نیز همواره شاهد استقبال چشمگیر هرمزگانی ها از خادمین حرم های مطهر حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) هستیم که جلوه دیگری از ارادت خود نسبت به این دو بزرگوار را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث زائر سرای مردم هرمزگان در مشهد مقدس، عنوان کرد: با احداث این زائر سرا که از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اقشار مختلف مردم هرمزگان از آن بهره مند می شوند و می توانند به راحتی به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفته و در این زائر سرا اسکان پیدا کنند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بار دیگر ضمن تبریک این ایام خجسته، از تمامی افرادی که برای اجرای برنامه های مناسب همزمان با دهه کرامت در هرمزگان تلاش می کنند، قدردانی می کنم و امیدوارم به برکت وجود مقدس حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) شاهد پیشرفت روز افزون ایران اسلامی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز