مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری بندرعباس خبر داد:

استانداردسازی تقاطع‌های چراغ‌دار بندرعباس/ نصب چراغ عابر پیاده

۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۰۸:۴۳:۵۱
کد خبر: ۳۰۹۷۳۰
استانداردسازی تقاطع‌های چراغ‌دار بندرعباس/ نصب چراغ عابر پیاده
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: 18 تقاطع چراغ‌دار سطح شهر استانداردسازی و ساماندهی شدند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، محمد رضا کهوری در این خصوص اظهار کرد: با توجه به لزوم بهینه‌سازی و ایجاد تحول در امر تجهیز تقاطع‌ها به چراغ‌های راهنمایی مبتنی بر نگرش فنی و مهندسی و مطابق با استانداردهای روز و بهره گیری از تکنولوژی های نوین و سازماندهی نظام مند،  تقاطع های چراغ دار سطح شهر استاندارد شدند.

وی هدف از اجرای این پروژه را ایمن‌سازی تردد عابرین پیاده از تقاطع‌ها با نصب فانوس عابر پیاده و اجرای محل گذر عابرین در رفیوژ میانی عنوان کرد و افزود: استانداردسازی تقاطع‌ها شامل جانمایی فونداسیون، نصب فانوس‌های ال ای دی و همچنین معکوس شمار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس هوشمندسازی و مدیریت تقاطع‌ها توسط مرکز کنترل ترافیک، از مزایای اجرایی شدن این طرح است.

کهوری خاطرنشان کرد: کابل کشی‌ها به صورت زمینی صورت گرفته که علاوه بر جلوگیری از سرقت کابل‌ها و قطع آنها توسط حوادث طبیعی و غیرمترقبه، ایمنی عابرین را نیز در بردارد و جلوه زیباتری به تقاطع‌ها بخشیده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: شبکه حمل و نقل شهری از دو بخش معابر و تقاطعات تشکیل می‌شود و با توجه به اینکه تقاطع‌ها به عنوان گره‌های شبکه حمل و نقل شهری بیشترین تأخیر را به وسایل نقلیه تحمیل می‌کنند، یکی از مهمترین روشها برای گشودن گره‌های کور ترافیکی در شهرها، بهینه‌سازی تقاطع‌ها است.

وی تأکید کرد: در تقاطع‌ها هم‌سطح آن چه بیش از هر چیز می‌تواند به بهینه‌سازی جریان ترافیک بیانجامد روش‌های کنترل و نظارت بر جریان ترافیک است که به طور معمول این نظارت‌ها و کنترل‌ها توسط چراغ راهنمایی صورت می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس افزود: چراغ راهنمایی به عنوان ابزار اصلی کنترل و مدیریت تقاطع‌ها و نظم‌دهنده به ترافیک و به عنوان یک نماد راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شوند که با تصحیح چراغ‌های راهنمایی می‌توان از تلاقی همزمان رفت و آمد تا حد امکان جلوگیری کرد.

کهوری با اظهار اینکه این اقدام در کم کردن تنش و مواجهه همزمان وسیله نقلیه با عابر پیاده یا وسیله نقلیه تأثیر زیادی دارد، افزود: به همین دلیل، سازمان حمل و نقل و ترافیک با توجه به مطالعات صورت گرفته، اقدام به بازنگری در جانمایی پایه‌ها نمود که از مزایای آن می‌توان ایمن نمودن عبور عابران عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در پایان اظهار کرد: تقاطع‌های شهر مجهز به چراغ عابر پیاده می‌باشد که با سبز شدن چراغ امکان تردد عابران را مهیا می‌سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز