وزیر آموزش و پرورش در شورای اداری استان هرمزگان عنوان کرد :

باید با حرکت جهادی کلاس های درس غیراستاندارد را استانداردسازی کنیم.

۱۳۹۴/۰۵/۳۱ - ۰۹:۳۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۱۵۲
توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ششمین جلسه شورای اداری استان هرمزگان به ریاست استاندار و با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد . در این نشست وزیر آموزش و پرورش ایجاد آرامش و تقویت امید در مردم را از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم دانست وگفت : ایران امن ترین کشور در منطقه است که با فراهم ساختن زیرساخت های توسعه در آینده دستاوردهای بیشتری را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکترفانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین دستگاه هر کشور به استناد مطالعات جهانی و تجربیات کشورهای توسعه یافته محسوب می شود، تصریح کرد: برای تمام دنیا ثابت شده که اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به امر آموزش و پرورش توجه خاص داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که هرچه در آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه گذاری است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش حداقل 40 میلیون نفر مخاطب مستقیم دارد، اظهار داشت: یک میلیون کارمند، 13 میلیون دانش آموز و 26 میلیون نفر نیز والدین آنها این مجموعه 40 میلیونی را تشکیل می دهند که هیچ دستگاهی به این اندازه مخاطب مستقیم ندارد و آموزش و پرورش هر اقدامی انجام دهد بر جامعه تاثیر گذار است و هیچ دستگاهی به این اندازه در میان مردم و جامعه نفوذ ندارد.

وی گفت: امسال بودجه آموزش و پرورش نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان است که با این وجود حداقل پنج هزار میلیارد کسری بودجه داریم و دولت یازدهم در این دو سال حداقل 50 درصد بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده و از بودجه 12 هزار میلیارد تومانی در سال 91 این رقم به بیش از 24 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. فانی با اشاره به مشکلات کمبود فضای آموزشی در کشور، افزود: روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد، یک سوم مدارس کشور استحکام لازم را داشتند و دو سوم غیراستاندارد بودند اما هم اکنون دو سوم فضاهای آموزشی کشور استاندارد و تنها یک سوم غیراستاندارد است و ما 520 هزار کلاس درس در کشور داریم که 490 هزار کلاس پس از انقلاب اسلامی ساخته شده و 25 درصد آن را مردم و خیرین ساخته اند که خود رکوردی در دنیاست.وی تاکید کرد: باید با یک حرکت جهادی یک سوم باقی مانده از کلاس های درس غیراستاندارد را استانداردسازی کنیم که پیگیر این کار هستیم و استان هرمزگان نیز به هر میزانی که از اعتبارات استانی برای ساخت و ساز مدارس تخصیص دهد به همان میزان از اعتبارات ملی به این استان اختصاص خواهیم داد.

دکتر جادری استاندار هرمزگان نیز  با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، اظهار داشت: در این هفته باید پروژه هایی که با کار و تلاش به سرانجام رسیده به بهره برداری برسد و از دادن آمارهای غیرواقعی در افتتاح پروژه ها باید خودداری شود.وی تصریح کرد: نیاز است با تبلیغات مناسب، زحمات صورت گرفته را به گوش مردم برسانیم تا مردم بدانند که دولت تدبیر و امید چه معجزاتی آفرید که در شرایطی که رکود و تورم و سایه جنگ بر کشور سایه افکنده بود و مردم در آسایش نبودند، چنین موفقیت هایی را رقم زده است.

استاندار هرمزگان در ادامه مجموعه آموزش و پرورش را بزرگترین خانواده دولتی در کشور دانست و بیان داشت: با حمایت معلمان و صبوری فرهنگیان امروز آموزش و پرورش به عنوان پایگاه و جایگاهی برای رشد و توسعه کشور تبدیل شده و اساس توسعه هر کشور منابع انسانی است که تربیت آن در آموزش و پرورش صورت می گیرد.

جادری افزود: ما برای هرگونه همکاری و رفع کمبودها و مشکلات در آموزش و پرورش هرمزگان آمادگی داریم و از طریق سازمان مدیریت و استانداری آماده همراهی هستیم.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه جامعه در هیچ شرایطی نباید نا امیدی را در خود راه دهد، اظهار داشت: استکبار می خواهد روح نا امیدی را در جامعه ما تزریق کند و باید با هر نا امیدی مبارزه کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: استان هرمزگان به دو چیز نیاز شدید دارد که یکی نیاز به معلم است در حالی که در تهران جمعیت زیادی از معلمین بیکارند اما اینجا معلم نداریم و دوم نیز مدرسه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهندس ماشاالله قاسمی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس هرمزگان در این نشست با گرامیداشت هفته دولت و دهه کرامت گفت : بیش از 2300 کلاس در معرض تخریب در استان وجود دارد که همچنان مورد استفاده دانش آموزان است که باید هرچه سریعتر مورد بازسازی قرار گیرند. برای بازسازی مدارس در معرض تخریب استان به اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان نیازمند هستیم. وی پروژه های در دست اجرای اداره نوسازی مدارس استان را 252 پروژه، اعلام کردو خاطرنشان ساخت  : از این تعداد 185پروژه در قالب 914کلاس درس فعال و 67پروژه در قالب 298کلاس درس غیر فعال است ، که  با اتمام این پروژه‌ها 1212 کلاس درس با زیربنای 234245متر مربع  و اعتبار بیش از 1540 میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد .مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس هرمزگان با اشاره به مشارکت خیرین افزود :در هفده دوره برگزاری جشنواره  خیرین مدرسه ساز بالغ بر 336میلیارد تومان تعهد داشته اند که از این مقدار بالغ بر 252میلیارد تومان محقق شده است .

وی در مورد احداث مدرسه توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره )عنوان کرد:بنیاد برکت تاکنون 22 پروژه آموزشی را با زیربنای چهار هزار و 829 مترمربع با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در استان اجرایی کرده است. که با اجرای این پروژه ها 71کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفت . همچنین این بنیاد  در 22 پروژه   را با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال را در استان در دست اجرا دارد که با اجرای این پروژه‌ها مجموع کلاس‌های ساخته شده توسط این بنیاد در هرمزگان با احتساب کلاس‌های در درست احداث  شده به 169 باب می‌رسد.این  مقام مسئول یادآور شد: در پی این ساخت و سازها توسط بنیاد برکت تعداد چهار هزار و 980 دانش‌آموز می‌توانند از تعداد کلاس مذکور بهره ببرند.مهندس قاسمی با اشاره به همایش مدیران ستادی و مدیران کل نوسازی مدارس کشور گفت : بر اساس ارزیابی سالانه سازمان نوسازی مدارس کشور در سال 94-1393اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان بعنوان اداره کل برتر کشور در اجرای طرحهای بنیاد برکت ،  براساس شاخصهای کیفیت ساخت ، مدت زمان و هزینه اجرا ،مدیریت مطلوب پروژه ها و رعایت الزامات مدنظر ،به عنوان اداره کل برتر کور شناخته شد و لوح تقدیر را از مقام عالی وزارت آموزش و پرورش دریافت کرد . مدیر کل توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان از بهره‌برداری 390 کلاس درس در هفته دولت و مهرماه  خبرداد و گفت: 79پروژه در قالب 390 کلاس درس با زیربنای بیش از 55 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 65میلیارد ریال از محل اعتبارات مردمی مشارکتی، ملی و استانی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.  مهندس قاسمی با اشاره به میزان مشارکت خیرین در این پروژه‌ها افزود: 50 درصد از اعتبارات این پروژه‌ها توسط خیرین و با مشارکت مردمی تامین شده و 50 درصد دیگر از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می‌شود.

وی از مقام عالی وزارت آموزش و پرورش خواست با توجه پروژه های دردست اجرای نوسازی مدارس در هرمزگان نسبت به تخصیص اعتبارات ملی ، اختصاص ردیف اعتباری تامین آب و برق  خصوصا مدارس خیری اقدام عاجل صورت گیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز