مدیر عامل آبفای هرمزگان در جمع کشاورزان مینابی:

فاز اول پروژه آبشیرین کن بندرعباس در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۷:۳۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۰۳۷۷
فاز اول پروژه آبشیرین کن بندرعباس در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل آبفای هرمزگان در جمع کشاورزان مینابی گفت: در صورت صدور مجوز زیست محیطی پروژه آبشیرین کن بندرعباس درهفته دولت سال 95 ، شاهد بهره برداریِ از فاز اول این پروژه به میزان 25-20هزار متر مکعب در شبانه روز خواهیم بود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،در پی اعتراض کشاورزان مینابی به وضعیت بحرانی سد استقلال، نمایندگان کشاورزان این شهرستان طی بازدیدی از پروره آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی شهر بندرعباس، خواستار تسریع در اجرای این پروژه به عنوان منبع آبی جایگزین سد استقلال و رفع دغدغه ی کشاورزان شدند.

 مدیرعامل آبفای هرمزگان در جمع نمایندگان کشاورزان شهرستان میناب بااشاره به مشکلات پیش روی اجرای پروژه آب شیرین کن بندرعباس،  گفت: احداث این آبشیرین به عنوان تنها راهکار گذر از بحران کم آبی ، از سال 89 آغاز شده است. حسین خادمی افزود: علیرغم شروع این پروژه در شرق بندرعباس و ایجاد راه، خط برق، تجهیز کارگاهها و احداث آبگیری به طول 50 کیلومتر ، اجرای این آبشیرین کن متوقف و به غرب بندرعباس منتقل شد.

وی تصریح کرد: ضرورت احداث اسکله چندمنظوره هرمز در کنار پروژه آبشیرین کن و احتمال ایجاد مشکلات زیست محیطی ناشی از احداث هر دو پروژه در یک محل و همچین اعتراض صیادان صید مشتا از جمله دلایل طولانی شدن روند اجرا ، توقف پروژه شیرین سازی و در نهایت انتقال آن به غرب بندرعباس است.

به گفته مدیرعامل آبفای هرمزگان، اجرای مجدد این پروژه از سال 93 در غرب بندرعباس آغاز شده که کار مطالعاتی آن در خرداد ماه سال گذشته به اتمام رسیده و مطالعات زیست محیطی آن نیز امسال انجام شده اما مجوز قطعی زیست محیطی برای اجرای این پروژه صادر نشده است.

وی با بیان اینکه؛ تحریم های سال های اخیر نیز از دیگر چالش های اجرای این پروژه بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود، در صورت صدور مجوز زیست محیطی این پروژه، درهفته دولت سال 95 ، شاهد بهره برداریِ از فاز اول این  پروژه به میزان 25-20 هزار مترمکعب در شبانه روز  خواهیم بود تا بتوانیم بخشی از بحران کم آبی کشاورزان شهرستان میناب و مردم بندرعباس را مرتفع نماییم.

شایان ذکر است، پس از بازدید از پروژه آبشیرین کن بندرعباس،فرماندار شهرستان میناب در جمع نمایندگان کشاورزان مینابی و برخی فعالان محیط زیست نشستی با مدیران عامل آبفا و آب منطقه ای استان در راستای تصمیم گیری و رفع دغدغه بحران آبی سد استقلال داشتند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز