همزمان با هفته دولت؛

افتتاح سایت پرورش میگوی عدالت سیریک

۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۰۷:۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۱۲۸۵۴
افتتاح سایت پرورش میگوی عدالت سیریک
سایت پرورش میگوی عدالت سیریک همزمان با هفته دولت و با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان ،معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در مراسم افتتاح سایت پرورش میگوی سیریک مدیر کل شیلات هرمزگان ضمن گرامی داشت یاد شهیدان به ویژه شهدای هفته دولت و  با بیان اینکه این پروژه با مساحتی بالغ بر 350هکتار و با سازه های خاکی _ بتونی از سال 1381 مطالعه و اجرا  در سال 83شروع به آماده سازی شد  که پس از 10 سال توقف پروژه با تدبیر اندیشی های دولت تدبیر و امید خوشبختانه در سال 94  به بهره برداری رسید.

سید پرویز محبی واگذاری اراضی پرورش میگو سیریک به بخش خصوصی باهدف اشتغال زایی،افزایش محصولات آبزی پروری جهت مصرف داخلی و صادرات،توسعه بخش آبزی پروری شهرستان ،کاهش فشار بر ذخایر آبزیان را از اهم اهداف این پروژه خواند و افزود: این پروژه با اعتبارات استانی بالغ بر 22 میلیارد ریال و همچنین تسهیلات بانکی 78 میلیاردی و سرمایه بخش خصوصی تکمیل و  به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه بیش از 110 نفر اشتعال زایی مستقیم برای اهالی منطقه ایجاد خواهد کرد و به صورت غیر مستقیم بالغ بر 50 نفر اشتغال زایی را ایجاد خواهد نمود.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه ارتقا و بهبود مسیر و جاده دسترسی به این سایت و همچنین نصب دریچه یک طرفه جهت ممانعت از ورود آب و لای ناخواسته به این سایت پرورش میگو را به عنوان دومساله مهم این سایت خواند و افزود:امید با حمایت های نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان هرچه زودتر این دو مشکل اساسی مرتفع گردد.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه شیلاتی به خوبی در استان به چشم می خورد گفت: امید است با حمایت استاندار هرمزگان و دولت تدبیر و امید در آینده ای نزدیک تمامی موانع موجود بر سر راه توسعه آبزی پروری استان هرمزگان مرتفع گردد.

بهروز اکرمی افزود: با توجه به اهمیت این طرح هرچه سریعتر برای ممانعت از توقف دوباره اولین پروژه جلسه ای در استان و در راستای رفع موانع این سایت برگزار شود.

نظر شما