بار دیگر تدیبر دولت، امید ساز شد:

واگذاری مدیریت بهره برداری اسکله خور آذینی به تعاونی صیادی منطقه

۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۰۹:۴۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۲۹۱۴
واگذاری مدیریت بهره برداری اسکله خور آذینی به تعاونی صیادی منطقه
با حضور مدیر کل شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلاتی به مناسبت هفته دولت مدیریت خدمات صیادی اسکله خور آذینی به تعاونی صیادی منطقه واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این بندر صیادی با اسکله ای به طول 60 متر ، دارای یک هکتار فضای پشتیبانی و نیم هکتار حوضچه است گفت:امکان پهلوگیری همزمان 33 فروند لنج و قایق از مزایای مهم این بندر است.

سید پرویز محبی افزود این بندر صیادی در حال حاضر بالغ بر 35 فروند شناور صیادی و بیش از 180 نفر جامعه صیادی استان را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل اسکله صیادی آذینی با اعتبار ملی شانزده میلیارد ریال صورت گرفته است گفت: تخلیه و بارگیری بهداشتی آبزیان و سهولت در جابجایی ، برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی به صیادان و گردشگران و ایجاد مکان مناسب برای شناورها از اهداف این طرح است .

محبی افزود: در این واگذاری ها مالکیت بنادر صیادی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و تعاونی‌های صیادی نیز چنانچه مجموعه امتیازات مدنظر را داشته باشند می‌توانند بخش خدمات‌رسانی بهره‌برداری بنادر را در اختیار گرفته و مدیریت کنند.

محبی گفت: البته امکان واگذاری مدیریت بهره برداری تمام بنادر صیادی به بخش غیر دولتی در حال حاضر به علت آماده نبودن برخی شرایط وجود ندارد که امید است با مهیا شدن شرایط مدیریت بنادر باقی مانده نیز واگذار شود.

مدیر کل شیلات هرمزگان  تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل بنادر صیادی استان و آماده سازی آنها برای واگذاری را عامل مهم جهت تسریع روند واگذاری بنادر صیادی خواند.

محبی تاکید کرد: واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی طی سالهای گذشته اثبات کرده که این اقدام نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته است.

گفتنی است شهرستان سیریک با بیش از دو هزار و 400 صیاد و نزدیک به 400 فروند شناور صیادی سهم خوبی از صید استان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز