افزایش سرعت تخلیه و کاهش زمان سرد کردن کوره در شات دانهای سالانه احیا مستقیم

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۰:۵۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۳۶۲
یوسف فتحی پاریزی مسول شیفت A واحد احیاء فولاد هرمزگان از افزایش سرعت تخلیه و کاهش زمان سرد کردن کوره در شات دانهای سالانه واحد احیاء مستقیم فولاد هرمزگان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، وی در این رابطه گفت: ازآنجایی که «زمان» در تولید و تعمیرات مهم است و تخلیه کوره، کاری زمانبر برای شروع تعمیرات میباشد لذا برآن شدیم که زمان تخلیه کوره را کاهش دهیم.
وی با اشاره به این مطلب که در فرآیند احیا مستقیم به روش میدرکس در داخل شفت کوره همزمان دو سیستم گازی در حال فعالیت هستند افزود: سیستم گاز پروسس که شامل سه عدد کمپرسور و سیکل چرخش آن که ناحیه فوقانی کوره احیا را شامل می شود، وظیفه بالا بردن دمای بار کوره و عملیات احیا گندله اکسیدی را بر عهده دارد. در بخش دیگر سیستم گاز خنک کننده است مشتمل بریک کمپرسور با سیکل چرخش در ناحیه تحتانی کوره می باشد که وظیفه آن خنک کردن مواد برای خروج تا دمای استاندارد و مقبول برای واحدهای احیا است. ضمن اینکه باید توجه داشت آنالیز گاز خنک کننده در شرایط کاری کوره با زمانی که همین سیکل برای تخله کامل کوره استفاده می شود اختلاف زیادی دارد
این اختلاف آنالیز که شامل عدم وجود گازهایی چون، متان ،هیدروژن و منوکسید کربن می باشد و جایگزین این گازها در زمان غیر کاری وتخلیه کامل کوره گاز نیتروژن می باشد و این اختلاف آنالیز که توضیح داده شده باعث ضعف در خنک کنندگی گاز  خنک کننده شده و در ادامه سرعت تخلیه کوره کاهش می یافت ودر نتیجه تخله کوره برای شادانهای سالانه به بالای 24 ساعت زمانبر شده بود.از طرفی چون آنالیز گاز خنک کننده برای تخله کامل  کوره با درصد بالای از نیتروژن است که گازی است با قدرت خنک کنندگی پایین و امکان تغییر آنالیز یا کیفیت گاز وجود ندارد. لذا برآن شدیم که گاز
مذکور را از نظر کمیت تغییر داده و حجم گازدر سیکل چرخش را افزایش دهیم .واز آنجایی که در زمان تخلیه کوره جهت تعمیرات نیازی به سیکل گازی پروسس که توضیح داده شده نداریم با استفاده از توان کاری کمپرسورهای  پروسس  برای کمک به سیستم گاز خنک کننده توانستیم حجم گاز در گردش گاز خنک کننده را به دو برابر افزایش دهیم.
وی خاطر نشان کرد: با تلفیق دو سیستم پروسس و گازخنک کننده با هم، افزایش دو برابری گاز خنک کننده اتفاق افتاد وبه طبع آن سرعت تخلیه کوره دو برابر نسبت به قبل افزایش یافت علاوه بر این، هم اکنون زمان تخلیه کوره نیز از 24 ساعت به 8 تا10ساعت کاهش یافت که در نتیجه همه این موارد افزایش تولید را شاهد هستیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز