قائم مقام وزیر نیرو در هرمزگان تاکید کرد؛

احداث آبشیرین کن؛ سیاست قطعی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی/ ضرورت تسریع در اجرای پروژه آبشیرین کن بندرعباس

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۵:۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۳۵۲۹
احداث آبشیرین کن؛ سیاست قطعی وزارت نیرو در شهرهای ساحلی/ ضرورت تسریع در اجرای پروژه آبشیرین کن بندرعباس
نشست بررسی کاهش اثرات خشکسالی در تامین آب شهرهای هرمزگان بویژه شهر بندرعباس با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار هرمزگان و مدیرعامل آبفای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، قائم مقام وزیر نیرو در این نشست با اشاره به چالش جدی کمبود آب در هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس، تصریح کرد: در صورت عدم بارندگی در سال جاری ، قطعا سال آینده مشکلات دو چندانی در تامین آب شهر بندرعباس خواهیم داشت.

مهندس " ستار محمودی" با تاکید بر اینکه؛ گزینه جیره‌بندی آب در هیچ یک از شهرهای کشور در دستور کار وزارت نیرو نیست، گفت: سیاست قطعی این وزاتخانه استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا در تمامی شهرهای ساحلی است.

 وی ضمن قدردانی ازصبوری و نجابت مردم بندرعباس در گذر از بحران کم آبی تابستان امسال، بر ضرورت تسریع در روند اجرای پروزه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی این شهر تاکید کرد.وی تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به شرایط خاص منابع آبی شهر بندرعباس، سازمان محیط زیست کشور در مدت زمان کوتاه تری نسبت به صدور مجوز اجرای پروژه آبشیرین کن این شهر تصمیم گیری نماید.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو؛ حفر و تجهیز 20 حلقه چاه در پایین دست دشت شمیل و نیان نیز از دیگر اقداماتی است برای رفع بحران کم آبی این شهر در دست اجرا می باشد. همچنین در بخش فضای سبز شهری نیز ، وزارت نیرو با کلیت طرح استفاده از پساب در این بخش موافق بوده و آماده هرگونه همکاری با شهرداری بندرعباس جهت اجرای این طرح است.

مهندس محمودی در ادامه بر ضرورت همکاری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس برای رفع این بحران تاکید کرد و گفت: با تصویب تامین آب از منابع غیر متعارف نظیر دریا در تمامی شهرهای ساحلی به عنوان برنامه پیشنهادی وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه امید است بتوانیم بخش بزرگی از بحران منابع آبی را در شهرهای ساحلی مرتفع نماییم.

نظر شما