معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی ایران شناسایی شده است.

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۷:۵۰:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۶۳۳
۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی ایران شناسایی شده است.
معوان وزیر گفت: ایران تنها با 10 درصد کار اکتشافی به شناسایی 57 میلیارد تن ذخایر معدنی با ارزش 700 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، معون وزیر مهدی کرباسیان در حاشیه افتتاح طرح توسعه اختصاصی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس از فراهم شدن زیرساخت‌های منطقه ویژه پارسیان در غرب هرمزگان خبر داد و گفتک 15 شرکت برای سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و سایر زمینه‌ها اعلام آمادگی کرده اند، که پنج شرکت به طور جدی پای کار ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه در بندرعباس اظهار داشت: در منطقه ویژه بندرعباس طرح توسعه گندله دو و نیم تنی و طرح توسعه فولاد در دست اجرا است که در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره ایمیدرو افزود: هر واحد بهره‌برداری معدنی حداقل سه واحد ارزش افزوده دارد، به طوری که می تواند اشتغال وسیعی را ایجاد نماید.

کرباسیان با اشاره به توانمندی شور در بخش معدن بیان داشت: بخش خصوصی برای ایجاد بازار رقابت و صادرات در صحنه بین المللی، قیمت تمام شده را باید کاهش دهد.

این مقام مسئول همچنین به بالا بودن ظرفیت‌های جاسک، پارسیان، چابهار و به ویژه ضلع جنوبی کشور (بندرعباس) برای ایجاد ارزش افزوده، توسعه و سرمایه گذاری اشاره کرد.

وی با اشاره به استقبال شرکت‌های خارجی برای کار در بخش معادن ایران اظهار داشت: تامین منابع مالی، وارد کردن تکنولوژی روز ئدر زمینه استخراج و فرآوری معادن و همکاری با شرکت‌های ایرانی از شرایط اعلام شده برای آغاز سرمایه گذاری از سوی آنان است.

ماون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور مهدی کراباسیان افزود: برای تامین مواد اولیه واحدهای فرآوری به ویژه فولاد و آلومینیوم به مدت 25 سال قراردادی بین ایران و کشور گینه نو برای واردات پودر آلومینا امضا شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان از استان هرمزگان ب عنوان حلقه اتصال صنایع معدنی ایران با بازارهای بین المللی یاد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز