بازدید مسئولان نظارتی هرمزگان از شبکه جامع پل خلیج فارس

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۸:۴۸:۱۷
کد خبر: ۳۱۴۴۸۹
بازدید مسئولان نظارتی هرمزگان از شبکه جامع پل خلیج فارس
مسئولان دیوان محاسبات، اداره کل بازرسی استان هرمزگان، مدیرعامل و مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم از روند پروژه شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس در جزیره قشم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جریان بازدید از این پروژه گفت: شبکه جامع خلیج فارس باید به عنوان مجموعه ای از اقدامات لازم به منظور توسعه اسکله، بزرگراه و راه آهن در نظر گرفته شود تا کریدور جنوب به شمال به عنوان نقطه عطف حمل و نقل کشور به بهره برداری برسد.

حمیدرضا مومنی تاکید کرد: در نظرگرفتن مجموعه شبکه جامع خلیج فارس دارای توجیه اقتصادی است و اگر یک بخش از آن جدا شود، فاقد کاربری و ارزش اقتصادی و برخلاف طرح های مشاوره ای و اهداف دولت خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد این کریدور، موجب کاهش 30 درصدی هزینه های حمل و نقل می شود که این مهم علاوه بر تاثیر مثبت بر اقتصاد جزیره، بهبود وضعیت این ناوگان و سود حاصل از ترانزیت را به همراه خواهد داشت.

رییس هیات مدیره  و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: فاصله 13 کیلومتری این پروژه تا جنگل های حرا، مانع از ایجاد اختلال در محیط زیست منطقه می شود.

وی بیان داشت: سازمان منطقه آزاد قشم حاضر به سرمایه گذاری تا سه هزار میلیارد ریال برای انجام این پروژه است تا حتما این پروژه به بهره برداری برسد؛ در غیر اینصورت و  عدم موافقت و یا تزریق اعتبار مورد نیاز این شبکه ارتباطی از سوی دولت، با توجه به استهلاک بالای تجهیزات در این منطقه، صرفه اقتصادی احداث پروژه بسیار کم خواهد شد.

احمدعلی حسینی مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان نیز گفت: برای بهره برداری مناسب از پروژه جامع خلیج فارس باید تمامی زوایا و مطالعات مورد نیاز و تاثیر ایجاد این پل بر اقشار مختلف مردم بررسی شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور که موجب راکدشدن پروژه ها می شود، نبود فعالیت های کارشناسی شده است که البته در این پروژه به خوبی شاهد کار دقیق و کارشناسی هستیم.

حسینی تاکید کرد: دستگاه های نظارتی وظیفه دارند بر اجرای پروژه های بزرگ در کشور نظارت کنند که البته پیشرفت های دائمی این پروژه و تغییرات مثبت آن نوید خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز