مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان به مرز ۳۵ میلیون تن رسید

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۰:۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۵۰۰۸
جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان به مرز ۳۵ میلیون تن رسید
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری حدود 35 میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان از ابتدای سال 94 تا ابتدای شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" طی اظهاراتی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک راهبری و مدیریت که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان است.

وی با تشریح عملکرد مجموعه کل این بنادر طی پنج ماه نخست سال 94 اظهار کرد: طی مدت یاد شده، 34 میلیون و 465 هزار و 575 تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

ایدنی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، 21 میلیون و 542 هزار و 496 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 12 میلیون و 923 هزار و 79 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد 116 درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت 473 هزار و 78 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد 116 درصدی و همچنین صادرات 4 میلیون و 140 هزار و 81 تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی پنج ماهه سال جاری را 7 میلیون و 628 هزار و 545 تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت 673 هزار و 803 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.

صادرات 9.5 میلیون تن کالای غیر نفتی

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود حجم ترانزیت اینگونه کالاها طی پنج ماه نخست سال جاری را یک میلیون و 870 هزار و 262 تن عنوان کرد و از صادرات 9 میلیون و 536 هزار و 161تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت، خبر داد.

ایدنی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را افزون بر 4 میلیون و 688 هزار و 161 تن عنوان کرد.

کاهش 14 درصدی واردات غیرنفتی

وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 4 میلیون و 334 هزار و 56 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 14 درصدی این بخش از عملیات بندری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: طی مدت یاد شده، بالغ بر 529 هزار و 220 تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.

تخلیه و بارگیری بیش از 681 هزارTEU کانتینر

ایدنی بیان کرد: طی مدت یاد شده، 681 هزار و 93 TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

ثبت 8 میلیون نفر- سفر دریایی در آب های استان

وی ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت:  طی مدت یاد شده، 8 میلیون و 407 هزار و 941 نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید که رشد 3 درصدی داشته است.

رونق تردد کشتی ها در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی پنج ماه نخست سال جاری را 13 هزار و 93 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و 48 فروند شناور بالای هزار تن و 11 هزار و 45 فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری کشتی ها طی این مدت، در مجموع 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز