استاندار هرمزگان در شورای ترافیک:

ایمنی معابر مدارس برای آغاز سال تحصیلی افزایش یابد

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۰۸:۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۱۵۸۳۱
ایمنی معابر مدارس برای آغاز سال تحصیلی افزایش یابد
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ایمن سازی معابر مدارس در شهرها و به خصوص مدارس حاشیه جاده ها باید توسط شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست شورای ترافیک استان هرمزگان با اشاره به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، عنوان کرد: در این ایام افزایش حجم تردد انواع وسایل نقلیه و عابرین پیاده در شهرها و حاشیه شهرها همه را درگیر می کند و نگرانی خانواده ها را نیز به دنبال دارد که باید تلاش کنیم این نگرانی کم شود و همه احساس امنیت داشته باشند و ضریب ایمنی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها و فرمانداران در زمینه بازگشایی مدارس باید آمادگی لازم را داشته باشند و تلاش کنند بازگشایی مدارس بدون حادثه انجام شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر تقویت ناوگان حمل و نقل و کنترل و نظارت بر تاکسی ها، اتوبوس ها و سرویس های مدارس، افزود: این امر باید به طور جدی پیگیری شود تا کمبودی در زمینه وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشیم و موانع موجود باید در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس رفع شود.

جادری نصب تابلوها و علائم و همچنین خط کشی خیابان ها را از دیگر موارد مهم برای آغاز سال تحصیلی برشمرد و اظهار داشت: ایمن سازی معابر مدارس در شهرها و به خصوص مدارس حاشیه جاده ها باید توسط شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نقاط حادثه خیز نیز باید شناسایی و رفع شود و در کلیه نقاط منتهی به مراکز آموزشی نیز باید این اقدام صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در سراسر محورهای استان به خصوص مسیر عبور دانش آموزان و معلمان باید پایگاه های امداد و نجات جاده ای و اورژانس مستقر شود، تصریح کرد: صدا و سیما نیز باید قبل از بازگشایی مدارس اطلاع رسانی و آموزش همگانی را انجام دهد.

جادری اضافه کرد: یکی از نگرانی های ما کمبود مدارس در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس است که اداره کل راه و شهرسازی قول داده تا اول مهر یک مدرسه دیگر هم در این شهرک افتتاح شود تا نگرانی افراد ساکن در آن رفع شود و آب و برق این مدارس نیز باید به سرعت نصب شود.

وی با بیان اینکه نیمه دوم شهریور ماه هر سال زمان بازگشت بسیاری از مردم از سفرهای تابستانی است، عنوان کرد: باید برای پیشگیری از حوادث رانندگی و جلوگیری از تصادفات در این ایام تدابیر لازم اتخاذ شود تا ایمنی جاده ای بالاتر رود.

اختصاص 300 دستگاه خودروی پلاک منطقه آزاد قشم برای تقویت ناوگان حمل و نقل بندرعباس

شایان ذکر است؛ رسول دهقانی مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری و دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت اجرای بهتر طرح ترافیکی و حمل و نقلی بازگشایی مدارس در استان هرمزگان، بیان داشت: برای بهبود وضعیت ترافیکی در ایام بازگشایی مدارس، اقداماتی صورت گرفته تا وضعیت عبور و مرور در معابر درون شهری و مدارس حاشیه شهرها و جاده ها بهتر شود و ضریب ایمنی عبور و مرور نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در این راستا برای ایمنی عبور و مرور به مدارس و مسیر عبور دانش آموزان تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری هرمزگان به تقویت و توسعه و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: در این راستا تاکسی ها و خودروهای مسافربر شخصی ساماندهی شده و از کلیه ظرفیت های اتوبوسرانی نیز استفاده خواهد شد و ساماندهی سرویس های مدارس نیز صورت گرفته است.

دهقانی خاطرنشان کرد: همچنین کلیه مدارس حاشیه خیابان ها و جاده ها با نصب علائم و دیگر اقدامات ایمن سازی می شوند و طرح نظام بخشی به ترافیک نیز توسط پلیس راهور برای ایجاد انضباط ترافیکی اجرایی می شود.

وی گفت: برای بازگشایی مدارس تمامی حفاری های سطح معابر از امروز لغو و تا 20 شهریور ماه باید روکش آسفالت آن انجام شود.

دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به بازگشت مردم از سفرهای تابستانی و افزایش بیش از حد ترافیک در معابر درون و برون شهری باید برنامه ریزی مناسبی نیز برای این ایام داشته باشیم.

دهقانی همچنین از نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نواقص و مشکلات و نارسایی های موجود، مطالعات لازم برای استفاده از خودروهایی مناسب با پلاک منطقه آزاد قشم به عنوان تاکسی در فرودگاه، راه آهن و بنادر مسافری بندرعباس صورت گرفته و برای این کار 300 دستگاه خودروی با پلاک منطقه آزاد قشم اختصاص خواهد یافت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز