معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی مجهز به سیستم اعلام حریق شدند

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۹:۵۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۶۳۷۸
انبارهای مجتمع بندری شهید رجایی مجهز به سیستم اعلام حریق شدند
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بندر شهید رجایی دروازه تجارت و اقتصاد کشور می باشد و در راستای پدافند غیرعامل از جایگاه استراتژیکی در اقتصاد کشور برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس کمالی گفت: حمل و نقل کالا از جمله محموله های خطرناک که در مجتمع بندری شهید رجایی به وفور وجود دارد همواره با خطرات نشتی و آتش‌سوزی روبرو است و پیشگیری و کنترل این امر بعنوان یکی از برنامه های مهم در دستور کار مجتمع بندری شهید رجایی قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا عملیات اجرایی ساخت و نصب سیستم اعلام حریق بندر از نیمه دوم سال 93 آغاز شد و اجرای این طرح تمامی انبارهای ترانزیت و نگهداری کالا در مجتمع بندری را در بر خواهد گرفت.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: مجهز شدن به سیستم هشداری نصب 3 هزار ددکتور دودی، شعله، حرارتی و ضد انفجار به همراه 40 تابلو در انبارها و سالن آتش نشانی از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقا سطح ایمنی و آمادگی هرچه بیشتر در مقابله با خطرات احتمالی صورت پذیرفته است.

کمالی اطلاع رسانی این سسیتم به مرکز کنترل برای وارد عمل شدن به موقع نیروهای امدادی و آتش نشانی برای جلوگیری از سانحه، بالا بردن ایمنی و کنترل آتش سوزی و خسارات در اسکله ها، افزایش آگاهی تیم های امداد و نجات و اپراتور پایانه های کانتینری را از مزایای دیگر نصب این سیستم عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، اعتبار کل این طرح 76 میلیارد ریال است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاریخ بهره برداری از این پروژه را دهه فجر امسال اعلام کرد و اظهار داشت: 25 نفر در این طرح مشغول بکار شدند.

لازم به ذکر است، 100 نیروی آتش نشان، ٥ ایستگاه آتش نشانی، ١٧ دستگاه کامیون آتش نشانی، یک دستگاه خودرو امداد و نجات و ٣ دستگاه خودرو سبک از جمله امکاناتی می باشد که مرکز آتش نشانی بزرگترین بندر تجاری کشور از آن برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز