مدیرکل فاوا سازمان بنادر مطرح کرد؛

بهره گیری از دانش IT برای کاهش ماندگاری کالا و ارتقاء نرم عملیاتی در بندر شهید رجایی

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۰:۰۱:۳۸
کد خبر: ۳۱۸۳۹۰
بهره گیری از دانش IT برای کاهش ماندگاری کالا و ارتقاء نرم عملیاتی در بندر شهید رجایی
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از پشتیبانی فنی این سازمان در راستای کاهش ماندگاری کالا و ارتقاء نرم عملیات تخلیه و بارگیری در بزرگترین بندر تجاری کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نشست هماهنگی سامانه های الکترونیکی بندر شهید رجایی با حضور "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حمید رضا آبایی" مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از معاونین و کارشناسان بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی در این نشست طی اظهاراتی استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی منطقه ویژه در بندر شهید رجایی را خواستار شد و گفت: جذب سرمایه های بخش خصوصی، توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از جمله اهدافی است که باید با استفاده از قانون منطقه ویژه به آن دست یافت.

ضرورت ارتقاء زیرساخت های IT در بندر شهید رجایی

"ابراهیم ایدنی" بر لزوم بهره گیری از امکانات و ابرازهای دانش فناوری اطلاعات به منظور تسهیل نظارت بر عملیات بخش های مختلف صنعت حمل و نقل دریایی، خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی های اخیر صورت گرفته و توافقات بعمل آمده، قرار است توسعه ترانزیت خارجی کشور با محوریت بندر شهید رجایی در منطقه خلیج فارس دنبال شود که بر همین اساس، نیازمند ارتقاء زیرساخت های IT در این بندر هستیم.

ایجاد پیوندهای ارتباطی بین سامانه های مختلف عملیاتی

"حمید رضا آبایی" مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی نیز در بخش دیگری از این نشست، گفت: ایجاد پیوندهای ارتباطی بین سامانه های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از اهداف مدنظر این سازمان در بندر شهید رجایی است.

وی افزود: کاهش ماندگاری کالا در بنادر به ویژه بندر شهید رجایی و ارتقاء نرم عملیات تخلیه و بارگیری با پشتیبانی اداره فاوا سازمان بنادر از بهره برداران امور بندری در دستور کار قرار دارد.

آبایی گفت: هم اکنون سامانه CCS در زمینه نظارت بر عملیات جابجایی کالاهای کانتینری و سامانهGCOMS  در زمینه نظارت بر عملیات کالاهای غیر کانتینری با هدف تسریع در عملیات بندر شهید رجایی به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که به روزرسانی این نرم افزارها برای بهبود کار به صورت مستمر در حال انجام است.

راه اندازی نرم افزارهای اطلاعات جامع دریایی و نماد

این مقام مسئول افزود: هدف سازمان بنادر نظارت دقیق تر بر عملکرد سامانه های عملیاتی است و در همین راستا به تازگی نرم افزار سیستم اطلاعات جامع دریایی نیز به واحد های دریایی بندر شهید رجایی افزوده شده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سامانه مالی "نماد" نیز به تازگی در معاونت اداری و مالی این بندر فعال شده است، ادامه داد: راه اندازی سیستم ثبت اطلاعات کالای ریلی ورودی و خروجی به بندر شهید رجایی و تهیه اطلاعات نرم افزاری برای کالاهای صادراتی در سامانه های الکترونیکی GCOMS و CCS از برنامه های دیگر این اداره کل در سازمان بنادر کشور است.

ترسیم نقشه راه برای نرم افزارهای بندری و دریایی

وی خاطرنشان کرد: باید برای هر نرم افزار نقشه راه ترسیم شود و پیگیری ارتباط هرچه بهتر سیستم های آماری به سیستم های عملیاتی هم اکنون در حال انجام است.

آبایی اظهار داشت: پیگیری درخواست ها، رسیدگی به نامه های ارسال شده از بندر شهید رجایی و پاسخگویی در اسرع وقت به امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بزرگترین بندر تجاری کشور از دیگر اقدامات آتی است.

لازم به ذکر است، در پایان این نشست، حاضرین در خصوص موضوعات محوری مطرح شده به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز