با هدف ارتقا فرهنگ رانندگی؛

دومین رالی خانوادگی در کیش برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۲:۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۹۰۴
دومین رالی خانوادگی در کیش برگزار می‌شود
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی کیش از برگزاری دومین رالی خانوادگی با عنوان ' جام پیوند آسمانی ' در کیش خبر داد و افزود : این رقابت با هدف فرهنگ سازی برای رانندگی ایمن و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی صبح جمعه 27 شهریور ماه در کیش برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین نبوی اظهار داشت : در این رقابت که به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع ) برگزار می شود رقابت کنندگان مسیری به طول 110 کیلومتر را طی خواهند کرد .

وی افزود : این رقابت ساعت 9:30 صبح جمعه با حضور مسوولان ورزش کیش از مقابل تالار شهر آغاز می شود و شرکت کنندگان با نقشه خوانی باید درسه ساعت و نیم از مناطقی چون شهرک صدف ، درخت سبز، منطقه عرب ها ، کشتی یونانی ،فرودگاه و مرجان عبور کنند و در نهایت به خط پایان در مقابل پارکینگ تالار شهر برسند .

وی، هدف از برگزاری این رقابت را رعایت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی ، فرهنگ سازی برای رانندگی ایمن ، حفظ محیط زیست و پرهیز از رانندگی پرسرعت و استفاده از سرعت مجاز دانست .

مسئول رالی های بین المللی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اضافه کرد : خودروهایی در این رقابت شرکت دارند که از سوی راهنمایی و رانندگی کیش مجوزتردد داشته باشند و در طول مسیر باید سرعت مجاز تعیین شده در نقاط مختلف کیش را رعایت کنند .

وی با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین امتیاز منفی خواهد داشت افزود : ناظران و داورانی در طول مسیر این رقابت ها را داوری و کنترل می کنند.

نبوی در مورد برگزاری رقابت هایی مشابه در طول سال به ایرنا گفت : در تقویم سال 94 ، دو مسابقه رالی شتاب و اسلالوم برای شش ماهه دوم سال در نظر گرفته شده است که حضور استان ها در آن بلامانع است .

وی اظهار داشت : با حمایت معاون ورزش و آموزش تلاش داریم تیمی از کیش را به مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی که در آبان ماه به میزبانی تبریز برگزار می شود اعزام کنیم .

رییس هیات اتومبیلرانی کیش گفت : به ده نفر از شرکت کنندگان جوایز ارزنده ای از سوی معاونت ورزش و امور زنان به رسم یادبود اهدا می شود.

جلسه توجیهی شرکت کنندگان در این رقابت عصر پنجشنبه ساعت 16 در سالن چند منظوره المپیک برگزار می شود.

این مسابقه با همکاری هیات موتورسواری واتومبیلرانی کیش ، معاونت ورزش و آموزش شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و موسسه ورزش و تفریحات سالم برگزار می شود.

نخستین مسابقه رالی تفریحی خانوادگی خرداد ماه امسال با شرکت200 نفر و 70 خودرو برگزارشد.

نظر شما