عزم راسخ آموزش و پرورش در ریشه کنی بی سوادی؛

جزئیات برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۴

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۰۷:۴۹:۲۸
کد خبر: ۳۱۹۶۹۷
جزئیات برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۴
در جلسه هم اندیشی معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی و گروه های آموزشی حوزه مرکزی استان هرمزگان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه آموزش ابتدایی در نظام آموزشی یک واقعیت انکارناپذیر است،جزییات برنامه های وزارتی سال تحصیلی جدید در حوزه ابتدایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی عباس نسب آموزش و پرورش را یک اصل بنیادی در نظام تعلیم و تربیت خواند و گفت : توجه به امر خطیر کیفیت بخشی به عنوان یک استراتژی فرا ملی در تعهد بین المللی آموزش و پرورش کشور است که در یک بازه زمانی15ساله تا سال 2030 هدفگذاری و ایجاد تعهد شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان توجه جدی به کلاسهای چند پایه را در راستای توسعه عدالت آموزشی برشمرد و بیان کرد: اگر خواهان استقرار عدالت آموزشی هستیم باید چتر آموزش و تعلیم و تربیت را چنان گسترده نماییم که هیچ منطقه ای به واسطه صعب العبوری و محرومیت از خدمات مناسب آموزشی بی بهره نباشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، از روند تحولگرای آموزش و پرورش ناحیه یک، خاصه دوره ابتدایی ،به عنوان یک ظرفیت موثر برای ارتقای شاخص های آموزش و پرورش هرمزگان یاد کرد و با قدردانی از مدیریت ناحیه و همچنین معاون ابتدایی و کارشناسان این حوزه، ابرازداشت: آنچه موجب مباهات است اینکه درمسیر اجرای طرح ها و برنامه های وزارتی،آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان بزرگترین ناحیه آموزشی ، با رویکردی مدبرانه و برنامه محور ،ضمن غلبه بر برخی چالش های گذشته، آموزش و پرورش استان را در مسیرتحقق اهداف و برنامه ها پشتیبانی کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

محمد قویدل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز با اشاره به برنامه‌های گسترده معاونت ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک خاطرنشان کرد: آنچه می‌توان به عنوان یک سرفصل کلی در طرح‌ها و برنامه‌های معاونت ابتدایی این ناحیه نام برد، اینکه ارتقاء دانش فنی، مدیریتی و علمی محور همه امور است که به روش‌های نوین از جمله دوره‌ها و کارگاه‌های ضمن خدمت دنبال می‌شود.

محمد قویدل بیان داشت: برخورداری از جمعیت دانش‌آموزی 43 هزار نفری دوره ابتدایی در یک هزار و 483 کلاس ناحیه یک بیانگر این است که بیش از 55 درصد کل جمعیت دانش آموزی استان در این ناحیه مشغول تحصیل هستند .

وی در پایان خبر داد: در راستای اجرای طرح دوره ای (3_3) مدارس ابتدایی، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارتی، امسال شش واحد آموزشی دیگر به 22 مورد قبلی اضافه می‌شود.

نظر شما