همزمان با ۱۱ استان کشور؛

۹ مدرسه بنیاد برکت در هرمزگان به بهره برداری رسید

۱۳۹۴/۰۶/۲۸ - ۰۷:۳۴:۳۱
کد خبر: ۳۲۰۲۱۵
۹ مدرسه بنیاد برکت در هرمزگان به بهره برداری رسید
همزمان با 11 استان کشور ، 9 باب مدرسه توسط بنیاد برکت در نقاط محروم استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ بنیاد برکت 140 مدرسه با 844 باب کلاس درس را در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید (94-95) دراستان های هرمزگان ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، خوزستان، گلستان ، گیلان، ایلام ، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان ، کرمانشاه و لرستان ساخته است.

سهم استان هرمزگان از این تعداد پروژه ، 9 باب مدرسه درقالب 43 کلاس درس با هزینه 25 میلیارد ریال و با ظرفیت یکهزار و 500 دانش آموز است که به همت بنیاد برکت یکی از این مدارس در شهرستان محروم بشاگرد به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این پروژه ها که به طور همزمان در 11 استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد ، گفت: بنیاد برکت تاکنون 43 مدرسه را در مناطق محروم استان متقبل شده است که از این تعداد 22 مدرسه به بهره برداری رسیده ، 12 مدرسه در دست اجرا و 9 مدرسه نیز امروز تحویل شده است.

جاسم جادری افزود: از خدمات بنیاد برکت و دولت به خاطر توجه به مناطق محروم و ایجاد فضای آموزشی در روستاهای دورافتاده قدردانی کرد.

وی درادامه سخنان خود به دیگر طرح های در دست ساخت بنیاد برکت پرداخت و گفت: 11 مدرسه نیز بنیاد برکت در استان هرمزگان عقد قرارداد کرده است که هم اکنون یک مسجد در حال اجرا می باشد.

استاندار هرمزگان اظهارکرد: همچنین توسط این بنیاد 13 میلیارد ریال برای تکمیل 150 منزل مسکونی مددجویی کمیته امداد استان اختصاص یافته است.

جادری یادآورشد: در بخش راه در استان هرمزگان که به عنوان دروازه اقتصادی کشور مطرح است این آمار آزار دهنده است چرا که در کل کشور متوسط بهره مندی آسفالت راه 75 درصد است که این میزان در این استان 32 درصد کمتر از میانگین کشوری است که شهرستان بشاگرد و سرگز احمدی حاجی آباد پایین درصد را دارند.

وی ضمن قدردانی از حجت الاسلام گلپایگانی رییس دفتر رهبرمعظم انقلاب که دراین مراسم حضور داشتند ، تاکید کرد : از محضر ایشان تقاضا داریم نگاه ویژه ای جهت رفع محرومیت ها از چهره هرمزگان با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی که استان دارند، داشته باشند. استاندار هرمزگان ادامه داد: در شهرستان بشاگرد بنیاد برکت ، بنیاد محرومیت زدایی ، سپاه ، دولت و برخی ارگانها به صورت جزیره ای متناسب با ظرفیت خود کار می کنند و این انرژی تجمیع نشده که محرومیت زدایی را از بشاگرد بزداید و اگر ستاد مشترکی زیرنظر استانداری تشکیل شود با هم افزایی می توانیم این عقب ماندگی ها را برطرف کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز