مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:

هنر تأثیرگذارترین وسیله برای اشاعه فرهنگ نماز است

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۵:۰۲:۴۱
کد خبر: ۳۲۰۹۳۳
هنر تأثیرگذارترین وسیله برای اشاعه فرهنگ نماز است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در شورای اقامه نماز گفت: هنر، تأثیر گذارترین وسیله برای اشاعه فرهنگ نماز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تأکید بر اهمیت وظایف این شورا در تدوین برنامه های فرهنگی – هنری مناسب در جهت گسترش و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوان در ابتدا می بایست با دغدغه ها و ابزار تأثیر گذار بر آن ها آشنا شد.

وی اظهار داشت: در دنیای امروز، رسانه ها، فضاهای مجازی، وسایل ارتباط جمعی و به ویژه ابزاری همچون فرهنگ و هنر از تأثیرگذاری گسترده ای بر مخاطبان برخوردارند و باید در جهت ترویج فرهنگ نماز از حداکثر این ظرفیت استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، برای ایجاد نمازخانه های مجهز و مناسب در فضاهای فرهنگی و مجتمع های هنری، تأکید کرد و یادآور شد: اولین گام در جهت گسترش فرهنگ نماز ایجاد فضای مناسب و روحانی می باشد که نقش تعیین کننده ای در جذب نمازگزاران خواهد داشت و بر همین اساس الزامی است تا یک ماه آینده تمام اماکن فرهنگی و هنری به نمازخانه مناسب تجهیز شوند.

درویش نژاد ساخت و تولید فیلم،انیمیشن، عکس، پوستر، نقاشی، خطاطی و ... توسط هنرمندان رشته های مختلف با موضوع نماز را از ضروریات دانست و عنوان کرد: طی جلسه مشترک با انجمن های مختلف فرهنگی – هنری از هنرمندانی که مبادرت به تولید چنین آثاری نمایندحمایت جدی به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های متعدد و با موضوع نماز، برگزاری دوره های آموزشی با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی در سطوح مختلف و حمایت از انتشار کتاب هایی که به نماز می پردازند نیز در این مسیر بسیار گره گشاه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر انعقاد تفاهم نامه مشترک با سایر ادارات و سازمان های فرهنگی در حوزه گسترش نماز تأکید کرد و افزود: این اقدام باعث تجمیع اقدام ها، جلوگیری از موازی کاری و اثر گذاری بیشتر فعالیت ها خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز