رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

از سال ۹۳ تا کنون هیچ مواردی از بیماری "التور" در استان نداشتیم

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۰۷:۵۱:۵۷
کد خبر: ۳۲۱۵۳۹
جلسه شورای سلامت استان با حضور مهندس اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان اعضای هیئت رییسه دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمانها و ادارات استان در سالن معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر یحیی میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ابتدا با اشاره به دو مقوله بیماری التور "وبا" و اپیدمی شپش در بین دانش آموزان و خانواده هایشان ، برنامه های اصلی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاونت بهداشتی این دانشگاه را در جلسه شورای سلامت استان تشریح کرد .

دکتر میرزاده افزود : با توجه به شروع فصل پاییز و سردی هوا همچنین بازگشایی مدارس شیوع بیماری های اسهالی که بیشتر مواقع با مصرف آبهای ناسالم و سایر موارد بصورت اپیدمی ظاهر می شود از تهدیدات سلامت دانش آموزان به شمار می رود .

وی افزود : 90 درصد موارد اسهال از طریق مصرف آبهای ناسالم بوجود می آید ؛ با دسترسی به آب سالم می توان از بروز بیماری های اسهالی در بین کودکان و بزرگسالان پیشگیری کرد ؛ 75 درصد از بیماران مبتلا به اسهال بدون علامت هستند و فرد فقط عامل انتقال میکروب است .

دکتر محمد شکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه به خطر احتمال اپیدمی التور از طریق ورود اتباع بیگانه که از مرزهای شرقی وارد کشور می شوند اشاره کرد و افزود : با توجه به سردی هوا و بحران آب باید در این خصوص سایر سازمانها و ادارات مرتبط با همکاری های بین بخشی از بروز چنین مشکلات احتمالی جلوگیری نمایند .

دکتر شکاری اظهار داشت : خوشبختانه در سال 93 و سال جاری تاکنون هیچ گونه موارد التور در استان نداشته ایم و امیدواریم با همکاری آبّ و فاضلاب در خصوص کلر سنجی و آبرسانی بهداشتی به مردم روستاههایی که با بحران آب روبرو هستند و همچنین ، آموزش و پرورش ، محیط زیست و صدا و سیما بتوانیم در خصوص آموزش و اطلاع رسانی از بروز این بیماری جلوگیری نماییم .

وی ابراز کرد : مراقبت از آلودگی به " پدیکلوزیس " شپش در بین دانش آموزان و خانواده‌هایشان از دومین موضوع مطروحه در شورای سلامت استان بود که به آن اشاره شد و مقرر گردید با همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما در بحث آموزش و فرهنگ سازی همچنین پیشگیری و درمان آن اقدامات لازم صورت پذیرد .

در پایان این جلسه مهندس اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان به بحث اغذیه فروشان دوره گرد و شرکت های بسته بندی آّشامیدنی اشاره کرد و افزود : ساماندهی اغذیه فروشان سطح شهر بندرعباس توسط شهرداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار گیرد.

مهندس اکرمی در خصوص فعالیت شرکت های آب معدنی در سطح شهر بندرعباس گفت : در صورت فعالیت هر یک از این شرکت ها بدون مجوز و پروانه بهداشتی بلافاصله این مراکز پلمپ خواهد شد و پس از رفع نقص و کسب استاندارد و نشان بهداشتی ، مجاز به ادامه فعالیت هستند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز