رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان؛

استقبال و حمایت از طرح های دانش بنیان در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۲:۲۶:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۱۶۷
استقبال و حمایت از طرح های دانش بنیان در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان
معاون توسعه مدیریت و منابع : شرکت ها و موسسات دانش بنیان از پرداخت هزینه های عوارض و حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، میری رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان در دومین جلسه شورای پژوهشی شورای هم خانواده ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان داشت: با همکاری و پیشنهاد رئیس سازمان ساختمان های سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان را به نام شهدا مزین نمودیم و پیشنهاد میکنیم اعضاء شورای هم خانواده مراکز آموزشی، سالن ورزشی و یا واحدهای اداری را به نام شهدا مزین نمایند.

وی به شرح برنامه ها و عملکرد اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار داشت: هدف اصلی جلسه بررسی طرح ها و معرفی به صندوق نوآوری و شکوفائی است .

میری از افزایش ظرفیت بودجه استان خبر داد و خاطر نشان کرد: شرایط و ضوابط دانش بنیان شدن شرکت ها مشمول حداقل 10 درصد درآمد یک سال مالی شرکت از فروش کالاست.

وی به راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه R&D  در بخش های تحقیقاتی مستقل در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد مراکز تحقیق و توسعه R&D ارتقاء انگیزه در جهت اجرای نظام دانش محور و هدفمند نمودن فعالیت های پژوهش و توسعه ای واحد های تولیدیصنعتی و معدنی و ارج نهادن به تلاش آنان در راستای نیل به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 20 ساله می باشد.

در ادامه سهراب رضوانی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت ها و جان فشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس که باعث آسایش امروز ملت ایران شده اند گفت: مردم کشور ایران دیگر از واژه جنگ و تحریم واهمه ای ندارند چون جنگ و تحریم را عاملی برای پیشرفت کشور و اعتماد به دانشمندان و نیروهای خودی می دانند.

رضوانی اظهار امیدواری کرد: با حمایت و بررسی از طرح های دانش بنیان و معرفی واحدها به صندوق نوآوری و شکوفائی کشور پروژه های دانش بنیان در استان احصا شوند و بتوانند از تسهیلات و خدمات مربوطه استفاده نمایند. زیرا شرکت ها و موسسات دانش بنیان از پرداخت هزینه های عوارض و حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف هستند.

در ادامه از شرکت کنندگان و مدیران شرکتهای تولیدی درخواست نمودند در صورت داشتن طرح می توانند با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تا در راستای حمایت از آنان در صورت دانش بنیانی بودن طرح، حمایت شده و از تسهیلات صندوق استفاده نمایند.

در پایان از مشارکت و حضور دستگاههای شرکت کننده در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری تشکر نمودند.

شایان ذکر است: در دومین جلسه شورای پژوهشی دستگاههای شرکت کننده آخرین اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز