استاندار هرمزگان در آئین گرامیداشت روز جهانی گردشگری:

گردشگری صنعتی درآمدزا محسوب می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۰۷:۰۶:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۱۵۰
گردشگری صنعتی درآمدزا محسوب می شود
استاندار هرمزگان گفت: امروز گردشگری یک صنعت درآمدزا محسوب می شود و بسیاری از دولت های دنیا از طریق درآمدهای گردشگری کشور خود را اداره می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در آئین گرامیداشت روز جهانی گردشگری در بندرعباس با بیان اینکه ایران از نظر ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی جزء 20 کشور برتر دنیاست، عنوان کرد: باید برای دوران پس از تحریم که ممکن است با ورود گسترده گردشگران به کشورمان مواجه شویم، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته نوعی تفکر وجود داشت که به گردشگر خارجی به عنوان عنصر ضد فرهنگی نگریسته می شد و می گفتند که آنها موجب ترویج بی بند و باری می شوند اما امروز ما گردشگران خارجی را با جان و دل می پذیریم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه برای معرفی آثار و مناطق گردشگری باید بیشتر کار شود، افزود: اگر بتوانیم مواهب طبیعی و امکانات مورد دلخواه گردشگران را درست معرفی کنیم، آنها از سفر به کشور ما استقبال خواهند کرد.

جادری خاطرنشان کرد: سالانه 1.2 میلیارد نفر گردشگر در دنیا مسافرت می کنند که متاسفانه سهم ایران از این تعداد گردشگر به یک درصد هم نمی رسد در حالی که از نظر ظرفیت ما جزء 20 کشور برتر دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: امروز گردشگری یک صنعت درآمدزا محسوب می شود و بسیاری از دولت های دنیا از طریق درآمدهای گردشگری کشور خود را اداره می کنند و باید از ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور استفاده بیشتری کرد و زمینه کار را برای افرادی که علاقه مند هستند در این خصوص فعالیت کنند، ایجاد کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه با ورود یک گردشگر به کشور برای چندین نفر شغل ایجاد می شود، اظهار داشت: در افق سال 1404 قرار است کشور ما 20 میلیون گردشکر با درآمد 30 میلیارد دلاری داشته باشد که نیازمند بسترسازی و آمادگی لازم برای رسیدن به این هدف هستیم.

جادری تاکید کرد: به اعتقاد بنده رسالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رسالت مجموعه نفت مهمتر است و می توان از این طریق درآمدزایی داشت و گردشکری یک کسب حلال بدون هزینه زیاد است اما باید فرهنگ گردشگری و سفر و پذیرش دیگران در جامعه ترویج شود.

وی گفت: باید راهکارهای رسیدن به توسعه گردشگری در هرمزگان نیز بررسی و ارائه شود و بخش صنایع دستی هم نیازمند سازماندهی بیشتر برای درآمدزایی است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: رشد بخش گردشگری و میراث فرهنگی طی دو سال اخیر و در دولت تدبیر و امید در مقایسه با هشت سال قبل از آن بی سابقه است اما در این خصوص باید قدم های بیشتری برداریم و از این طریق فرهنگ خود را به دیگران معرفی می کنیم و با این روابط فرهنگی بسیاری از ذهنیت ها و سو برداشت ها نیز حل خواهد شد.

نظر شما