رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت :

اقتصادی کردن بخش کشاورزی مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۰۷:۲۶:۲۴
کد خبر: ۳۲۴۱۵۲
اقتصادی کردن بخش کشاورزی مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی باید در 8 محصول استراتژیک در طی 10 سال آینده خودکفا شویم که اقتصادی کردن بخش کشاورزی از رسالت های مهم سازمان جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ناصری حیدری پوری در نشست هماهنگی مدیران و کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان افزود: مدیران وکارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با گفتگو و تعامل، کشاورزان را نسبت به سیاست ها وبرنامه های وزرات جهاد کشاورزی آگاه کنند تا بهره برداران براساس آگاهی به کشت  محصولات اقتصادی اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد : گندم ، کلزا ، پنبه ، دانه آفتاب گردان ، برنج و کنجد وحبوبات از محصولاتی هستند که کشت آنها به کشاورزان سفارش می شود.

حیدری پوری گفت : فرهنگ سازی در خصوص مسائل اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی در بین کشاورزان می تواند نقش مهمی در رسیدن به اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی ایفاء نماید.

وی با تاکید براینکه تامین امنیت غذایی در ابعاد مختلف از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی است اظهار داشت : باید با برنامه ریزی مناسب بستری مناسب برای خدمات دهی بخش خصوصی در حوزه کشاورزی ایجاد شود.

این مقام مسئول بیان داشت : با رایزنی هایی که با بخش خصوصی صورت گرفته است در اراضی زیردستی سد جگین 400هکتار برای تولید بذر ذرت و 200هکتار برای تولید بذر پنبه اختصاص داده شده است.

حیدری پوری گفت : تولید محصولات صادراتی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است ومدیران مراکز باید درسال زراعی جدید کشاورزان را تشویق به کشت محصولات صادراتی نمایند.

وی افزود : ترویج باغ های الگویی ،تنوع کشت و توسعه آبزی پروری از دیگر برنامه هایی است که نقش مهمی در اقتصادی کردن بخش کشاورزی دارد.

حیدری پوری در انتها گفت : سال زراعی جدید فرصت طلایی است برای اجرای برنامه های جدید وهدفمند برای رونق بخشیدن به کشاورزی استان

لازم به ذکر است دراین نشست 90نفر از مدیران شهرستانها  وکارشناسان مراکز جهاد سراسر استان  حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز