مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

گردشگری، فرصتی برای توسعه همه جانبه جزیره قشم

۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۰:۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۲۴۲۴۹
گردشگری، فرصتی برای توسعه همه جانبه جزیره قشم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر رونق صنعت گردشگری به عنوان فرصتی برای توسعه همه جانبه جزیره قشم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی گفت: شعار سازمان جهانی جهانگردی (WORLD TOURISM ORGANIZATION (WTO)) در سال 2015 مبتنی بر «یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت» می باشد که نشانگر اهمیت صنعت گردشگری در دنیاست.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این راستا، ورود هر گردشگر را به جزیره به عنوان فرصتی برای توسعه همه جانبه تلقی کرده و در تلاش است زیرساخت های رفاهی لازم برای گردشگران را فراهم کند.

کمالی افزود: صنعت گردشگری فرصت عظیمی در ایجاد و توسعه اشتغال و توانمندسازی جامعه محلی قشم ایجاد نموده که تاکنون بیش از 26 واحد اقامتگاه بوم گردی کاشانه مهمان، بیش از سه هزار کارت هنرمندی صنایع دستی و تعاونی های قایق های گردشگری بومی فعال شده اند.

کمالی با اشاره به برنامه های هفته گردشگری قشم اعلام کرد: با توجه به حادثه منا و شهادت حجاج ایرانی و اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جشن های روز جهانی جهانگردی برگزار نمی شود؛ البته در این هفته برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی با موضوع گردشگری و طبیعت گردی قشم با همکاری دانشگاه علمی کاربردی قشم برگزاری شورای عالی توسعه گردشگری، نشست با فعالین صنعت گردشگری، برگزاری تورهای جزیره قشم، بازدید رایگان گردشگران از سایت های تاریخی خوربس، قلعه پرتغالی ها و برگزاری جشن بادبادک ها و جشن آیین و رسوم سنتی جزیره قشم در پایان هفته گردشگری از جمله برنامه های این اداره کل می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در سال جاری با حمایت ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای پروژه های متعدد زیرساختی و رفاهی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرای می باشد.

کمالی افزود: احداث پیست بزرگ سافاری و آفرود در زمین به مساحت بیش از 570 هکتار در شهر قشم، احداث پیست شترسواری در روستای گورزین، احداث کمپینگ و پارک های گردشگری در شهرهای قشم، درگهان و سوزا و روستاهای طبل، سلخ، کندالو و لافت از جمله پروژه های زیرساختی حوزه گردشگری می باشد.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه های زیرساختی و رفاهی موجب تحول در صنعت گردشگری قشم و ورود مسافران داخلی و خارجی در طول ایام سال خواهد شد.

پنجم مهرماه همزمان با 27 سپتامبر به عنوان روز جهانی جهانگردی از سوی سازمان جهانی جهانگردی (WTO) به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز