معاون استاندار هرمزگان مطرح کرد:

دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس الگوی سایر شهرهای کشور

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۷:۰۴:۳۹
کد خبر: ۳۲۴۵۱۸
دستورالعمل ایمنی شهر بندرعباس الگوی سایر شهرهای کشور
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از کمبود نیروی انسانی کارآزموده به عنوان مهمترین کمبود مجموعه‌های آتش‌نشانی در این استان یاد کرد و گفت: شورای اسلامی شهر بندرعباس برای اولین بار در کشور مقررات عمومی ساختمان را به تصویب رسانده که این دستورالعمل به سازمان شهرداری‌ها فرستاده شده و جهت اجرایی شدن در سایر شهرهای کشور، مورد قبول واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، مسعود دالمن در همایش تخصصی ایمنی در ساختمان ها که به مناسبت هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، اظهار کرد: همه ما با ایمنی و اهمیت آن در شهرها آشنایی داشته و وظیفه داریم در جهت ارتقاء آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه ایمنی و ارتقاء شاخص‌های آن در شهر بندرعباس انجام شده است، افزود: متاسفانه هرگاه صحبت از ایمنی شده، همه به یاد تجهیزات می‌افتند، در حالی که تجهیزات نیازمند کاربر نیروی انسانی آموزش دیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه طی سال گذشته 28 دستگاه خودروی آتش‌نشانی و امدادرسانی در شهرهای مختلف استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان دارای 37 شهرداری می‌باشد که شش شهرداری فاقد ایستگاه آتش‌نشانی هستند.

دالمن با اظهار اینکه در مجموع شهرداری‌ها 51 ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد شده و از این تعداد 11 ایستگاه در بندرعباس واقع شده است، ادامه داد: در حال حاضر 1884 دهیاری در استان هرمزگان داریم که طبق قانون این دهیاری‌ها نیز ملزم به ایجاد آتش‌نشانی هستند.

وی از تدوین طرح منطقه‌ای ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی خبر داد و اضافه کرد: شهرداری بندرعباس در انجام طرح ایمنی سایر شهرهای استان کمک زیادی کرده که جای تقدیر دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه مشکل عمده در آتش‌نشانی شهرهای استان، نیروی انسانی کارآزموده است، بیان کرد: سال قبل 81 سهمیه استخدامی از طریق آزمون در آتش‌نشانی‌ها داشتیم که از این تعداد به دلیل آزمون ورودی سخت و دشوار، تنها 51 نفر جذب شدند.

دالمن بر رعایت مقررات عمومی ساختمان در ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر بندرعباس برای اولین بار در کشور مقررات عمومی ساختمان را به تصویب رسانده که این دستورالعمل به سازمان شهرداری‌ها فرستاده شده و جهت اجرایی شدن در سایر شهرهای کشور، مورد قبول واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز