مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در مراسم گرامیداشت روز ملی آتشنشانی و ایمنی:

بی توجهی به استانداردها و وجود غرور کاذب، عامل اصلی حوادث

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۸:۰۰:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۵۳۸
بی توجهی به استانداردها و وجود غرور کاذب، عامل اصلی حوادث
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با گرامیداشت هفتم مهر ، روز ملی آتش نشانی و ایمنی گفت: لازمه پیشگیری از حوادث بسترسازی و آموزشهای موثر و کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی مهندس هاشم نامور در جمع کارکنان پالایشگاه بندرعباس افزود: در محیطی مانند پالایشگاه با توجه به فرآیند و ماهیت کاری هر لحظه امکان وقوع حادثه وجود دارد و برای جلوگیری از وقوع حوادث باید اصول و قوانین ایمنی در همه بخشهای پالایشگاه رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه علت بروز حوادث بی توجهی به استانداردها و وجود غرور کاذب در افراد است گفت: در پالایشگاه بندرعباس تلاش در راستای پیشگیری از حوادث و حفظ و صیانت از محیط زیست است و کسب افتخارات و عناوین متعدد در این زمینه که با تلاش همه کارکنان این پالایشگاه بدست آمده خود بیانگر این مطلب است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد: به منظور حفظ آمادگی و افزایش توان مقابله با حوادث در طول سال مانورهای متعدد برنامه ریزی و انجام می شود که برای نخستین بار امسال مانور بزرگ مشترک شرکتهای نفتی در هرمزگان با محوریت شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.

 مهندس نامور در ادامه افزود: تامین 18 درصد از انرژی ایران اسلامی که وزن بالایی را در سبد انرژی کشور به خود اختصاص می دهد وظیفه مهم و سنگین کارکنان پالایشگاه بندرعباس است و این جز با علم، تخصص، تلاش و البته صبر و حمایت خانواده های کارکنان امکان پذیر نیست.

وی گفت: پالایشگاه بندرعباس با تولید محصولات استراتژیک، انرژی و فرآورده های نفتی مورد نیاز 6 استان کشور را تامین می کند که کار بزرگ و ارزشمندی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در ادامه این مراسم با اشاره به در پیش بودن برنامه تعمیرات اساسی در چهار واحد عملیاتی پالایشگاه بندرعباس در آبان امسال افزود: تعمیرات اساسی کار سخت و پیچیده است و به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه نیاز به کنترل، دقت، نظارت، برنامه ریزی و تخصص گرایی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته تعمیرات اساسی آبان امسال در مدت 25 روز انجام می شود و در این رابطه تدارکات و قطعات مورد نیاز تامین شده است.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی با اشاره به اهمیت اصول ایمنی در پالایشگاه گفت: در مدت یک سال گذشته 19 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پالایشگاه بندرعباس انجام شده است.

آقای مهندس خاور سنگری با بیان اقدامات بخش بهداشت افزود: در HSE مرحله نخست سلامت جسم است و به این منظور برنامه معاینه دوره ای کارکنان به شکل منظم برگزار می شود و همچنین پایش عوامل زیان آور در محیط کار نیز انجام و اقدامات لازم برای برطرف سازی آن صورت گرفته است.

وی در رابطه با اجرای اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست نیز گفت: نمودارها و پایش های مستمر محیطی نشاندهنده کاهش میزان انتشار آلاینده های محیط زیست در پالایشگاه بندرعباس به کمتر از حد استاندار است و در همین زمینه این شرکت موفق به دریافت گواهی عدم آلایندگی از سوی سازمان محیط زیست کشور شد.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به کسب موفقیت های متعدد در بخش HSE افزود: اکنون می توان گفت ما از مرحله ایجا زیرساختها و کنترل های میدانی و پایشهای مستمر با درصد بالایی از موفقیت عبور کرده ایم.

دراین مراسم همچنین واحد های برتر شرکت پالایش نفت بندرعباس در رعایت مقررات HSE نیز معرفی شدند که واحدهای عملیاتی 71 و 75 و واحد تعمیرات ماشینری و در بین شرکتهای پیمانکاری، شرکت مهنیرو به عنوان واحد های برتر معرفی شدند.

در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی همچنین از آتش نشانان و تلاشگران نمونه عرصه ایمنی در شرکت پالایش نفت بندرعباس تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز