آیت الله نعیم آبادی:

امام علی (ع) نماد حقوق بشر است

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۶:۵۵:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۸۹۲
امام علی (ع) نماد حقوق بشر است
مراسمی بمناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع اهل سنت گچین بالا با حضور علمای شعیه و سنی ، اهالی گچین بالا و جمعی از مسئولین برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی در این مراسم ضمن بزرگداشت عید بزرگ غدیر  در آغاز سخانان خود با طرح سوالی که آیا پیشوایان و رهبران بزرگ اسلامی باهم دعوا داشته اند؟ ادامه داد: همانطور که پیشوایان دینی ما باهم دعوا نداشته اند ما نیز باید همانگونه رفتار کنیم و الحمدالله نیز چنین است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اختلاف نظرها طبیعی ست، افزود: رهبران بزرگ ما باهم رابطه خوبی داشتند و هیچ گاه باهم نزاع نداشتند که ما اینگونه باشیم..

وی با بیان اینکه ریشه نزاع و دعواها هوای نفسانی است و نه چیز دیگر،  اضافه کرد: ریشه دعواها بی تردید هوای نفسانی  ، خود بینی و خود خواهی است

به گفته این عالم دینی : اینکه انسان ها باهم اختلاف نظر داشته باشند امری طبیعی است اما دعوا و نزاع کاری  غیر طبیعی و ناپسند است و اگر کسی عنوان کرد که دعواها ریشه مذهبی دارد حقیقت ندارد چرا که نزاع ریشه نفسانی و شیطانی دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به توصیه های قرآن کریم در باره وحدت  یادآور شد: قران کریم همه را  به وحدت کلمه دعوت کرده است و افزود: قرآن به اهل کتاب میگوید حتی اشتراک یک کلمه میتواند محور وحدت باشد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هیچ آیین و دینی جز اسلام آغاز رابطه بین دو انسان را با سلام قرار نداده است و سلام از بهترین دعاها برای هر فردی است و این نشان از دوستی و محبت در اسلام است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به جنایات داعش و ضد اسلام خواندن کارهای آنها به  بیان داستانی از پیامبر (ص) پرداخت و خاطر نشان ساخت : در زمان پیامبر اکرم (ص) مسلمانان برای نبرد با عده ایی به میدان جنگ رفتند و پس از فرار دشمانان ، یکی از آنان همانجا ایستاد و گفت " أشهد أن لا اله الا الله وأشهد ان محمد رسول الله" ، اما یکی از مسلمانان افراطی و تند او را کشت،  پیامبر(ص) از این موضوع ناراحت شدند و به آن شخص گفتند:  او که شهادتین گفت پس چرا او را کشتی؟ ،  پاسخ شخص این بود که : آن شخص دروغ گفت!

پس از گذشت مدتی همان شخص درگذشت اما هنگام دفن کردنش ، قبر او را نپذیرفت و از درون خود برون افکند و این کار چندین بار تکرار شد ، سپس پیامبر (ص) فرمودند: این کار همانند بسیاری از گناهان،  گناه بزرگی است اما خداوند میخواست زشتی این کار را نشان دهد، و سپس بدن آن شخص را در شکافی بین دو کوه و سنگی بر بدنش گذاشتند.

آیت الله نعیم آبادی پس از بیان این داستان از دوران پیامبر(ص) گفت: جان مسلمان محترم است اما داعش بعنوان اسلام اینگونه جنایت میکند و انسان ها را از بین می برد.

وی افزود: جنایات و بد رفتاری های  داعش باعث شده است که در اروپا از اسلام بعنوان خشونت یاد کنند در حالی که اسلام دین محبت و دوستی است.

به گفته این عالم دینی: اهل سنت ما غدیر را به دوستی تفسیر می کند ، تشعیه غدیر را به دوستی و حاکمیت تفسیر میکند ، این که نزاع ندارد.

وی در ادامه  با بیان اینکه غدیر ، قرآن و اسلام برای همه می باشد و قرآن برای هدایت بشر است  خاطر نشان کرد : مفصل ترین شعری که درباره غدیر سروده شده  را یک مسیحی سروده است و این یعنی اینکه اسلام متعلق به همه است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) نماد حقوق بشر است ، گفت: امام علی (ع) در نامه اش به مالک اشتر فرموده است : ای مالک وقتی به مصر میروی ، مردم مصر یا برادر دینی تو هستند یا برادر نوعی تو ،  و ی ادامه داد: ارتباطی که امام علی (ع) بین انسان ها می بیند ارتباط برادری ست و گفت: امام علی (ع) مسیحی های مصری را برادر می دانست بعنوان یک انسان

وی با بیان اینکه شیطان ، هوای نفسانی و کسانی که از دعواها بهره می برند ، انسان ها را به دشمنی وا میدارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هرمزگان با بیان اینکه سیاست دشمنان اسلام ایجاد اختلاف و نزاع است عنوان داشت: یکی از رئوسای اسبق آمریکا میگوید: ما باید در میان دعواها و درگیری های جهان اسلام کارهایمان را انجام بدهیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: آن شیطان است که دم از اختلاف و نزاع می زند در حالی که رحمان به باهم بودن توصیه میکند.

این استاد حوزه خاطر نشان ساخت: از آخرین وصیت نامه های امیر المونین(ع) توصیه ای است برای برقراری ارتباط و پیوند برقرار کردن

وی در ادامه به توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با انسجام وحدت اشاره و خاطر نشان ساخت: پیامبر (ص) رابطه امت و خودش را رابطه دوستی قرار داده است و هر چیزی که خلاف دوستی باشد ممنوع است.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: دین یعنی دوستی دین یعنی محبت و اگر محبت باشد وحدت هم هست و اگر غیبت، تهمت، شایعه پراکنی و بدگمانی حرام است برای این است که خلاف دوستی هاست.

قابل ذکر است: این مراسم به همت بنیاد بین المللی غدیر هرمزگان و اهالی گچین بالا برگزار گردید و در این مراسم عارف رحیمی ( دبیر بنیاد بین المللی غدیر هرمزگان و مدیر مجمع جهانی اهل بیت دفتر هرمزگان) ، حجت الاسلام مریدی (قائم مقام نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان) شیخ محمد علی امینی ( رئیس حوزه علمیه بندرلنگه و عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور) ، حبیب بهادری (رئیس ستاد دهه امامت و ولایت) ، حجت الاسلام جهانگیری (امام جمعه خمیر)  و جمعی از مسئولین نیز در این مراسم دیده می شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز