دکتر جادری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه هرمزگان:

دانشجویان موتور محرکه توسعه کشور هستند

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۷:۰۵:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۸۹۵
دانشجویان موتور محرکه توسعه کشور هستند
استاندار هرمزگان گفت: دانشجویان موتور محرکه توسعه کشور هستند که باید پس از فارغ التحصیلی به انسانی متعهد و متخصص برای جامعه تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری ادامه داد: هرمزگان ظرفیت ها و امکانات بی نظیری دارد که دانشجویان می توانند با کمک مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری این فرصت ها را تبدیل به سرمایه کنند.

استاندار هرمزگان افزود: باید تلاش کنیم تا هرمزگان به دو مرکز بزرگ ترانزیت و فناوری اطلاعات تبدیل شود و از این طریق با جذب افراد متخصص برای هزاران نفر شغل ایجاد خواهد شد.

جادری تصریح کرد: با حضور دانشگاهیان در بخش های اقتصادی و پژوهشی استان، دانشگاه هرمزگان می تواند استان هرمزگان را در دوران پسا تحریم متحول کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفاه و آسایش بیشتر دانشجویان تعهدات استان به دانشگاه هرمزگان هر چه سریعتر اجرایی می شود.

شایان ذکر است؛ رئیس دانشگاه هرمزگان نیز در این مراسم گفت: در این دانشگاه هزار و 854 دانشجوی جدید پذیرفته شده اند که 70 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و بقیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید 7 هزار و 300 دانشجو در 98 رشته دانشگاه هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: از این شمار 35 رشته در مقطع کارشناسی ، 40 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 23 رشته در مقطع دکتری است .

شیخی گفت: برنامه راهبردی دانشگاه در حال تدوین است که در این برنامه تلاش می شود متوازن با شرایط و ظرفیت های استان در بخش دریا ، صنعت و کشاورزی و معادن رشته دانشگاهی ایجاد شود.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز که برنامه دریا محور است با کمک مراکز دانشگاهی از ظرفیت های دریا در حل بحران آب ، حمل و نقل و آبزیان استفاده می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز