آیت اله نعیم آبادی:

غدیر حاکمیت همراه با دوستی است که همه آنرا قبول دارند

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۷:۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۵۸۰۰
غدیر حاکمیت همراه با دوستی است که همه آنرا قبول دارند
در شب فرخنده عید سعید غدیر خم مراسم باشکوهی در امامزاده سید مظفر(ع) در شهر بندرعباس برگزار شد که سخنران مجلس حضرت آیت اله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس بود

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، به نقل از حجت الاسلام شهبازی معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان آمده است، در مراسم شب عید سعید غدیر خم حضرت آیت اله نعیم آبادی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس به ایراد سخن پرداخت.

در این مراسم آیت اله نعیم آبادی با بیان اینکه همه غدیر را قبول دارند فرمود تنها چیزی که مورد اختلاف شیعه و سنی است اینکه ما می گوئیم حاکمیت همراه با دوستی منظور پیامبر عظیم الشان اسلام هست و آنها می گویند تنها ابراز محبت پیامبر نسبت به حضرت علی (ع) مد نظر بوده است.

حضرت آیت اله نعیم آبادی درادامه سخنان خود پیامبر اسلام (ص) در فرمایشات خود نفرمود هر کس من حاکم اوهستم،فرمود هر کس من مولای او هستم ازاین پس علی مولای اوست.

ایشان با اشاره به حاکمان و سلاطین مختلف در تاریخ بیان داشت: حاکمانی همچون حجاج بن یوسف ثقفی حاکم بودند ولی مولای نبودند اما امام علی (ع) هم حاکم بود و هم مولا و دل او کانون محبت همه انسانها.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به آبات  قرآن مجید تصریح کرد در آیه الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی به صراحت آمده است که باید امروز دین را کامل کنی و در آیه دیگر فرمود اگر انجام ندهی رسالت اسلامی تو کن لم یکن تلقی می شود. و در جایی دیگر می فرماید: بگو و نترس چون خداوند تو را از مردم حفظ می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز