کارشناس مسئول زنان روستایی و عشایری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

تشکیل چهار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستانهای استان هرمزگان

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۰۸:۳۵:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۸۲۰
تشکیل چهار صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستانهای استان هرمزگان
کارشناس مسئول زنان روستایی و عشایری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، لاله بشیرزاده اظهارکرد: برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان روستایی استان پروژه ها و برنامه های مختلفی را ارائه و به مرحله اجراء گذارده ایم که یکی از برنامه های مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  ایجاد صندوقهای اعتبار پس انداز زنان روستایی می باشد.

وی افزود: با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در اوضاع اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی، این طرح توسط مدیریت ترویج جهاد کشاورزی هرمزگان در چهار روستای شهرستانهای بشاکرد در روستای اهون با 30 نفر عضو، بندرعباس در روستای تازیان با 20 نفر عضو و روستای سرخون با 30 نفر عضو ومیناب در روستای سرمازغ با 40 نفر عضو اجرا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

بشیرزاده اهداف این طرح را تقویت روحیه خودباوری، امکان مشارکت در تصمیم گیری، انگیزه برای پس انداز، تحکیم اقتصاد خانواده، انتقال فرهنگ پس انداز به کودکان بیان کرد.

وی روش کار این طرح را انتخاب روستا و زمینه یابی و شناسایی روستا، شناخت منابع پتانسیل تولید در روستا، شناخت منابع مالی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی در روستا، جلسه کارشناسی مرکز دهستان با شهرستان، انتخاب تسهیلگر، تشکیل جلسات توجیهی صندوق اعتبارات خرد و اعضاء گروههای اعتبار پس انداز، انتخاب اعضاء گروههای اعتبار پس انداز و افتتاح حساب در بانک بیان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز