مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان:

بندرعباس فعال ترین مرز ترانزیتی کشور

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۸:۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۶۲۴۸
بندرعباس فعال ترین مرز ترانزیتی کشور
​مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان گفت : در شش ماهه نخست سال جاری مرز بندرعباس با فعالیت شبانه روزی خود توانست 24.4 درصد از ترانزیت ورود کالا به کشور را به خود اختصاص دهد و در بین مرزهای ترانزیتی به عنوان یکی از فعالترین مرز کشور معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، مهندس علیرضا مجرد افزود : از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 479 هزار و 756 تن کالا از بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

وی بیشترین کالاهای ترانزیت شده را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، پنبه ، لوازم خانگی ، مصالح ساختمانی ، مواد غذایی و وسائط نقلیه باری و مسافری نام برد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان همچنین میزان تناژ کالاهای ترانزیتی در کل کشور را در این مدت 6 میلیون و 53 هزار و 385 تن کالا عنوان کرد و اظهارداشت :  بیشترین کالاهای ترانزیت شده در کشور از طریق مرزهای پرویزخان ، بندرعباس ، باشماق ، بازرگان ، لطف آباد و سرخس صورت گرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان فعال ترین مرز ترانزیت خروج کالا در کشور را بندر امام ، بندرعباس ، لطف آباد و سرخس نام برد و گفت : از آغاز سال تاکنون بیش از شش میلیون تن کالای ترانزیتی از مرزهای کشور خارج شده است.

مهندس علیرضا مجرد افزود : از این میزان ، سهم بندرعباس در ترانزیت خروجی 567 هزار و 305 تن بوده است.

 وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهایی همانند ترکمنستان ، قزاقستان ، گرجستان ، آذربایجان ، ارمنستان ، روسیه ، ازبکستان و ترکیه فراهم می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز