مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان تشریح کرد؛

نحوه ادامه قرارداد برخی بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت اختیاری

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۷:۳۳:۰۸
کد خبر: ۳۲۶۶۲۴
نحوه ادامه قرارداد برخی بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت  اختیاری
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان شرایط مربوط به ادامه تمام و یا قسمتی از بیمه های مقرر در قانون تأمین اجتماعی برای کسانی که به عللی غیر از علل مندرج در این قانون از ردیف بیمه شدگان خارج شوند، را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "حیدری بلوکی" ضمن اشاره به تبصره ماده 8 قانون تأمین اجتماعی اظهار کرد: طی سالیان اخیر، در راستای اجرای این قانون بعضاً با بیمه شدگانی مواجه هستیم که دارای سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبولی در سازمان تامین اجتماعی بوده و سپس با قطع ارتباط  بیمه ای با سازمان، مشمول صندوق بیمه ای دیگر قرار گرفته و یا می گیرند.

وی افزود: پس از مدتی از آن صندوق خاص نیز خارج و متعاقباً به اعتبار سوابق موجود در تأمین اجتماعی ( مشروط به عدم انتقال حق بیمه دوره مورد نظر به صندوق مربوطه ) اقدام به انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری نموده یا بنمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: باتوجه به مقررات موجود، قرارداد این بیمه شدگان ملغی تلقی می شود که این موضوع موجبات نارضایتی بیمه شدگان را فراهم کرده است؛ بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی سازمان تامین اجتماعی راهکاری قانونی برای ممانعت از تضییع حقوق بیمه شدگان و افزایش رضایتمندی آنان پیش بینی شده است.

حیدری بلوکی در همین رابطه ضمن اشاره به نظریه اخیر معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: چنانچه در زمان ارائه تقاضای ادامه بیمه به طوراختیاری از ردیف  بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خارج و همچنین تحت پوشش هیچ یک از صندوق های بازنشستگی نباشند، در این صورت قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری آنان معتبر و به تبع آن پذیرش سوابق پرداخت حق بیمه ایجادی ناشی از آن نیز با رعایت سایر شرایط مقرر بلامانع خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز