مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پیوند :

در فرایند تعلیم وتربیت هیچ تفکیکی بین اولیا ومربیان نمی توان قائل شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۹:۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۲۶۶۸۶
در فرایند تعلیم وتربیت هیچ تفکیکی بین اولیا ومربیان نمی توان قائل شد
مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان با تاکید براینکه در فرایند تعلیم وتربیت هیچ تفکیکی بین اولیا ومربیان نمی توان قائل شد ،گفت: همانطوری که متولیان تعلیم وتربیت به جایگاه معلم اهمیت قائلند به همان اندازه نیز باید به جایگاه اولیا در اداره مدارس توجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی کرمپور در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پیوند افزود: خانه و مدرسه دو مولفه بهم مرتبط هستند و می بایست این دو نسبت به هم در امر آموزش و پرورش فرزندان هم افزایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هفته پیوند اولیا ومربیان نمادی برای طول سال تحصیلی است و در واقع سال پیوند اولیا ومربیان داریم .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین بیان داشت:نظام وکشور ما براین امر استوار است که هر کجا مردم حاضر باشند ، سرعت ، دقت وسهولت کار بیشتر می شود و حضور اولیا در کنار مربیان مدارس مصداق همین امر است .

به گفته کرمپور؛ انجمن اولیاء ومربیان باید در راستای مشارکت فکری در جهت تحقق اهداف آموزش وپرورش گام بردارد و بدون تردید نگاه ابزاری به این تشکل مقدس در مدرسه بی انصافی است .

وی اضافه کرد:اولیاء دانش آموزان باید احساس کنند که مدرسه متعلق به خودشان است و در تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای مدرسه باید مشارکت کنند .

کرمپور با تاکید براینکه هفته پیوند اولیاء ومربیان زمان مناسبی جهت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در آموزش وپرورش است خاطر نشان کرد: هفته پیوند اولیاء ومربیان که نهادی اساسی واصولی در تحقق شعار همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری است می بایست با محوریت اولیاء برنامه های متنوع وجذاب در مدارس برگزار شود .

وی در پایان گفت: ماحصل نهایی پیوند اولیا ومربیان در مدارس می بایست منجربه تقویت فرهنگ دینی وارتقاء دانش واخلاق در دانش آموزان باشد .رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل نیز در خصوص اهمیت و جایگاه انجمن واولیا ومربیان در مدارس مطالبی را مطرح و عناوین روزهای بزرگداشت هفته پیوند را تشریح کرد.

بتول جهانداری با اشاره به برنامه های پیشنهادی استان درهفته پیوند اولیا و مربیان خاطر نشان کرد: شرکت اولیا ودانش آموزان با پلاکاردهای هفته پیوند در نماز جمعه،سخنرانی روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه های نماز جمعه،برگزاری کارگاههایی با حضور دانش آموزان واولیا با موضوع همدلی و همزبانی والدین با فرزندان و ارائه راهکار توسط مشاورین در خصوص نحوه برقراری ارتباط والدین وفرزندان، تجدید میثاق با شهدا با حضور اولیا و دانش آموزان در گلزار شهدا،برگزاری مسابقات ورزشی با مشارکت خانواده ها ،برگزاری نشست های علمی تخصصی در خصوص آسیب شناسی فضاهای مجازی و ارائه راهکار به خانواده ها با همکاری پلیس فتا در کلیه شهرستانها و مناطق، مراسم متمرکز استانی با حضور مسئولین استانی و نماینده وزارتخانه ،معرفی انجمن های برتر از طریق رسانه ها،حضور خانواده موفق در صداوسیما و برگزاری جلسات با حضور اولیا با همکاری ستاد اقامه نماز در خصوص راهکارهای ترغیب دانش آموزان به نماز ،عفاف وحجاب از اهم برنامه هاست.

وی تصریح کرد:ضمنا مقررگردیده است مناطق تابعه نسبت به برگزاری مراسم متمرکز منطقه ای در هفته پیوند اقدام وزمان آن جهت حضور نماینده اداره کل کتبا اعلام گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز